TOP 12 ATTENTION GRABBERS
Jak zachować dyscyplinę w klasie w ciekawy i zabawny sposób?
Wielu z nas ma czasami problem z dyscypliną i utrzymaniem uwagi uczniów. Jest na to sposób – attention grabbers. Dziś chciałabym Wam przedstawić przezabawne, krótkie rymowanki, które pozwolą Ci okiełzać grupę i sprawnie poprowadzić lekcje. Koniecznie wprowadź je od pierwszych zajęć i powtarzaj na kolejnych. Dzieci chętnie włączą się do zabawy, a efekt murowany!
Przed Wami TOP 12 Attention Grabbers
1) ABRACADABRA HOCUS POCUS
T: Abracadabra hocus pocus. (Nauczyciel udaje, ze czaruje magiczną różdżką)
S: Everybody Focus! ( dzieci robią ze swoich rąk lornetki i patrzą się na nauczyciela)
2) MACARONI AND CHEESE
T: Macaroni and cheese!
S: Freeze! ( Dzieci mogą mieć ręce wyciągnięte przed sobą w kierunku nauczyciela i udają, że są zamrożone)
3) CHEESE
T: When I say CHEESE!
S: You say PEACE!
4) ZIP
T: Zip it ! ( Nauczyciel pokazuje , ze zamyka zamek na swoich ustach)
S: Lock It! ( Dzieci kładą palec na swoich ustach – znak ciszy )
5) THE ROCKET
T: Zoom, Zoom
S:We are going to the Moon ( ręce nad głową – rakieta , przysiad)
T&S: 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 (odliczamy powoli wstając)
T&S: Blast OFF! ( robimy wyskok do góry- rakieta rusza)
Inna, dłuższa wersja:
6) ALLIGATOR
T: Alligator! Alligator! ( nauczyciel tylko mówi)
S: Champ! Champ ( dzieci robią paszczę krokodyla z rąk, ruch rąk góra i dół)
7) MAGIC FINGER
T: Magic finger in the air (palec wskazujący do góry)- nauczyciel czeka na taki sam ruch ze strony dzieci
T&S: Magic finger everywhere (palcem w górze ruchy koliste)
T&S: Magic finger on your lips ( palec na buzi jednej ręki)
T&S: Magic finger on your hips ( palec na biodrze drugiej ręki) – nadal jeden palec na buzi, a drugi powinien być na biodrach
8)THE TRAIN
T: Chugga! Chugga! ( nauczyciel udaje , że jedzie pociągiem- robi ruch kół)
S: Choo! Choo! (dzieci podnoszą jedną rękę zgiętą robiąc ruch łokciem z góry do dołu- dym z komina)
9) ROLLY POLLY
T&S: Rolly Polly , rolly Polly Up Up Up ( robimy młynek z rąk i do góry)
T&S: Rolly Polly , rolly Polly Down,Down,Down ( robimy młynek za pomocą rąk,do dołu)
T&S: Rolly Polly , rolly Polly Fast,Fast, Fast ( robimy młynek, ruszamy rękoma bardzo szybko)
T&S: Rolly Polly , rolly Polly Slow, Slow, slow ( robimy młynek za pomocą rąk bardzo wolno)
10) EYES ON ME
T: 1,2,3 Eyes on me
S: 1,2 Eyes on you
11)SOLDIERS
T: Heads up! (głowa do góry)
S: Backs straight ! ( dzieci stoją na baczność, można też salutować)
12) LOLLIPOP
T: Tootsie Roll ( wiatraczek na rękach) Lollipop ( nauczyciel udaje , ze liże lizaka)
T &S We have been talking ( robimy gadający dziubek na swoich rękach)
S: Now Let’s STOP! ( palec na buzi- znak ciszy)
Mam nadzieję, że wykorzystacie powyższe pomysły, które sprawią, że praca nawet z najbardziej rozbrykaną grupą będzie o niebo łatwiejsza:)
Może macie inne sprawdzone pomysły, którymi chcielibyście się podzielić?
Źródła:
zdjęcia : https://pixabay.com/pl
https://educationtothecore.com/2015/09/25-attention-getters-to-quiet-a-noisy-classroom/
https://the-teacher-next-door.com/my-blog
http://drjeanandfriends.blogspot.com/
Świetny zbiór. Część znałam, a niektóre nowe. Na pewno wypróbuję i dam znac które u mnie się najlepiej sprawdzają. Dziękuję! <3
Dziękuję, będę korzystać, najpierw sama się nauczę!
Poproszę o zestaw attention grabbers
poprszę PLAKAT
SUUUPER:)
What a timely piece today! Thank you so much for such a good post.
I saw your publications earlier, but this one I believe on of the the best,
same as this one https://rivercitytanlines.com/sample-essay-on-importance-of-the-amazon-river/. How can you
find so many facts? I like the way you organize
everything, since it’s truly easy to read. In general, I can recommend this guide to everyone who’s interested in that topic.