TOP 12 ATTENTION GRABBERS

 TOP 12 ATTENTION GRABBERS

 Jak zachować dyscyplinę w klasie w ciekawy i zabawny sposób?

Wielu z nas ma czasami problem z dyscypliną i utrzymaniem uwagi uczniów. Jest na to sposób – attention grabbers. Dziś chciałabym Wam przedstawić przezabawne, krótkie rymowanki, które pozwolą Ci okiełzać grupę i sprawnie poprowadzić lekcje. Koniecznie wprowadź je od pierwszych zajęć i powtarzaj na kolejnych. Dzieci chętnie włączą się do zabawy, a efekt murowany!

 

Przed Wami TOP 12  Attention Grabbers

1) ABRACADABRA HOCUS POCUS
T: Abracadabra hocus pocus. (Nauczyciel udaje, ze czaruje magiczną różdżką)
S: Everybody Focus! ( dzieci robią ze swoich rąk lornetki i patrzą się na nauczyciela)

2) MACARONI AND CHEESE
T: Macaroni and cheese!
S: Freeze! ( Dzieci mogą mieć ręce wyciągnięte przed sobą w kierunku nauczyciela i udają, że są zamrożone)

3) CHEESE
T: When I say CHEESE!
S: You say PEACE!

4) ZIP
T: Zip it ! ( Nauczyciel pokazuje , ze zamyka zamek na swoich ustach)
S: Lock It! ( Dzieci kładą palec na swoich ustach – znak ciszy )

5) THE ROCKET
T: Zoom, Zoom
S:We are going to the Moon ( ręce nad głową – rakieta , przysiad)
T&S: 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 (odliczamy powoli wstając)
T&S: Blast OFF! ( robimy wyskok do góry- rakieta rusza)

Inna, dłuższa wersja:

 

6) ALLIGATOR
T: Alligator! Alligator! ( nauczyciel tylko mówi)
S: Champ! Champ ( dzieci robią paszczę krokodyla z rąk, ruch rąk góra i dół)

7) MAGIC FINGER
T: Magic finger in the air (palec wskazujący do góry)- nauczyciel czeka na taki sam ruch ze strony dzieci
T&S: Magic finger everywhere (palcem w górze ruchy koliste)
T&S: Magic finger on your lips ( palec na buzi jednej ręki)
T&S: Magic finger on your hips ( palec na biodrze drugiej ręki) – nadal jeden palec na buzi, a drugi powinien być na biodrach

8)THE TRAIN
T: Chugga! Chugga! ( nauczyciel udaje , że jedzie pociągiem- robi ruch kół)
S: Choo! Choo! (dzieci podnoszą jedną rękę zgiętą robiąc ruch łokciem z góry do dołu- dym z komina)

9)  ROLLY POLLY
T&S: Rolly Polly , rolly Polly Up Up Up ( robimy młynek z rąk i do góry)
T&S: Rolly Polly , rolly Polly Down,Down,Down ( robimy młynek za pomocą rąk,do dołu)
T&S: Rolly Polly , rolly Polly Fast,Fast, Fast ( robimy młynek, ruszamy rękoma bardzo szybko)
T&S: Rolly Polly , rolly Polly Slow, Slow, slow ( robimy młynek za pomocą rąk bardzo wolno)

10)  EYES ON ME
T: 1,2,3 Eyes on me
S: 1,2 Eyes on you

11)SOLDIERS
T: Heads up! (głowa do góry)
S: Backs straight ! ( dzieci stoją na baczność, można też salutować)

12)  LOLLIPOP
T: Tootsie Roll ( wiatraczek na rękach) Lollipop ( nauczyciel udaje , ze liże lizaka)
T &S We have been talking ( robimy gadający dziubek na swoich rękach)
S: Now Let’s STOP! ( palec na buzi- znak ciszy)

Mam nadzieję, że wykorzystacie powyższe pomysły, które sprawią, że praca nawet z najbardziej rozbrykaną grupą będzie o niebo łatwiejsza:)

Może macie inne sprawdzone pomysły, którymi chcielibyście się podzielić?

Źródła:

zdjęcia : https://pixabay.com/pl

https://educationtothecore.com/2015/09/25-attention-getters-to-quiet-a-noisy-classroom/

27 Good Attention-Getters For Quieting A Noisy Classroom

https://the-teacher-next-door.com/my-blog

http://drjeanandfriends.blogspot.com/