Autumn Rhymes & Songs
Kalendarzowa jesień już się zaczęła więc zapraszam Was to jej celebrowania. Na pewno już wielu z Was przygotowuje lekcje jesienne. Przed wami najlepsze jesienne rymowanki i zabawy, które z pewnością wzbogacą zajęcia w przedszkolu oraz w klasach 1-3
POMYSŁ PIERWSZY
Autumn Colours RHYME
Do tej rymowanki przygotowujemy dla każdego dziecka listki w kolorze czerwonym, żółtym, brązowym i pomarańczowym
We see orange (podnosimy listek pomarańczowy)
We see brown (podnosimy listek brązowy)
We see leaves on the ground ( listki wirują nad ziemią)
We see yellow (podnosimy listek żółty)
We see red ( podnosimy listek czerwony)
We see leaves in the air (listki wirują w powietrzu)
POMYSŁ DRUGI
A-P-P-L-E SONG ( MELODIA Bingo is his name- O)
There was a fruit and was sweet
and APPLE was its name-O
A-P-P-L-E A-P-P-L-E A-P-P-L-E
And APPLE was its name-O
Wersja pierwsza śpiewania :
Śpiewamy 5 razy i za każdym razem pomijamy literkę w słowie APPLE zastępując klaskaniem
Klaskanie-P-P-L-E
Klaskanie-klaskanie-P-L-E
Klaskanie-klaskanie-klaskanie-L-E
Klaskanie, klaskanie, klaskanie, klaskanie -L
Klaskanie, klaskanie, klaskanie, klaskanie, klaskanie
Druga wersja
W drugiej zwrotce dodajemy owoce: plum oraz pear
POMYSŁ TRZECI
Leaves are falling (melodia Panie Janie)
Podczas tej zabawy dzieci trzymają liście w rękach
Leaves are falling ( ruch opadających liści)
Leaves are falling
Up and down ( listki góra -dól)
Up and down
Autumn time is coming
Autumn time is coming
All around (kręcimy się dookoła)
All around
Leaves are falling ( ruch opadających liści)
Leaves are falling
Up and down ( listki góra -dól)
Up and down
Rake them in the pile ( robimy ruch grabienia liści)
Rake them in the pile
Then jump in ( wskakujemy na górę liści)
Then jump in
POMYSŁ CZWARTY
Autumn Poem
The leaves are falling
One by one
The sunny days will go bye bye
Yellow,orange, brown and green
The colours of Autumn can be seen
POMYSŁ PIĄTY
THE SQUIRREL HIT
Let us chase the squirrel
Up the hickory
Down the hickory
Let us chase the squirrel
Up the hickory tree
Wersja pierwsza
Wybieramy dwoje dzieci , które trzymają ręce do góry. Pozostałe dzieci przechodzą pod tymi rękoma. Jak kończymy mówić wierszyk ręce do dołu i złapana wiewiórka (dziecko złapane w środku) staje teraz w kole z dziećmi. Kółko się powiększa za każdym razem.
Wersja druga
Dzieci siedzą w kole z zamkniętymi oczami i dziecko wiewiórka chodzi z żołędziem chodzi dookoła kółka. Jak skończymy mówić rymowankę – wiewiórka kładzie acorn za plecami i teraz dziecko stara się dogonić wiewiórkę
POMYSŁ SZÓSTY
I AM AN ACORN
Storytelling game HIT
I’m an acorn (pokazujemy na palcach okrągłą rzecz)
small and round
lying on the cold, cold, ground (tupiemy nóżkami)
people always step on me (skakanie )
that is why I’m cracked you see(pokazujemy na rękach że cos łamiemy)
I’m a nut (clack, clack)
I’m a nut (clack, clack)
I’m a nut, I’m a nut, I’m a nut (clack, clack)
POMYSŁ SIÓDMY
Scarecrow Poem (podczas mówienia tej rymowanki wykonujemy ruchy)
Scarecrow Scarecrow turn around (obracamy się)
Scarecrow Scarecrow touch the ground ( dotykamy ziemi)
Scarecrow Scarecrow reach up high (stajemy na placach, ręce do góry)
Scarecrow Scarecrow touch the sky (ręe do góry)
Scarecrow Scarecrow bend down low (zginamy się nisko)
Scarecrow Scarecrow touch your toes (dotykamy palców u nóg)
Mam nadzieję, że Wasze jesienne lekcje będą pełne radości.Jeżeli chcesz otrzymać jeszcze więcej zabaw, rymowanek i piosenek jesiennych napisz w komentarzu swój pomysł na użycie żołędzi lub kasztanów na lekcjach języka angielskiego:)
Pozdrawiam,
Małgosia Wrzosek-Niedziółka
Creative Margaret
Zródło obrazków
www. pixabay.com
Inspiracje:
Super pomoc, dziękuję!