AUTUMN RHYMES & SONGS

Autumn Rhymes & Songs

Kalendarzowa jesień już się zaczęła więc zapraszam Was to jej celebrowania. Na pewno  już wielu z Was przygotowuje lekcje jesienne.  Przed wami najlepsze  jesienne rymowanki i zabawy, które z pewnością wzbogacą zajęcia w przedszkolu oraz w klasach 1-3

 

 

 

 

 

 

POMYSŁ PIERWSZY

Autumn Colours RHYME

Do tej rymowanki przygotowujemy dla każdego dziecka listki w kolorze czerwonym, żółtym, brązowym i pomarańczowym

We see orange  (podnosimy listek pomarańczowy)

We see brown (podnosimy listek brązowy)

We see leaves on the ground ( listki wirują nad ziemią)

We see yellow (podnosimy listek żółty)

We see red ( podnosimy listek czerwony)

We see leaves in the air (listki wirują w powietrzu)

 

POMYSŁ DRUGI

A-P-P-L-E SONG ( MELODIA Bingo is his name- O)

 

 

 

 

 

There was a fruit and was sweet

and APPLE was its name-O

A-P-P-L-E  A-P-P-L-E  A-P-P-L-E

And APPLE  was its name-O

Wersja pierwsza śpiewania :

Śpiewamy 5 razy i za każdym razem pomijamy literkę w słowie APPLE zastępując klaskaniem

Klaskanie-P-P-L-E

Klaskanie-klaskanie-P-L-E

Klaskanie-klaskanie-klaskanie-L-E

Klaskanie, klaskanie, klaskanie, klaskanie -L

Klaskanie, klaskanie, klaskanie, klaskanie, klaskanie

Druga wersja

W drugiej zwrotce dodajemy owoce: plum oraz pear

POMYSŁ TRZECI

Leaves are falling (melodia Panie Janie)

Podczas tej zabawy  dzieci trzymają liście w rękach

 

Leaves are falling ( ruch opadających liści)

Leaves are falling

Up and down  ( listki góra -dól)

Up and down

 

Autumn time is coming

Autumn time is coming

All around (kręcimy się dookoła)

All around

Leaves are falling ( ruch opadających liści)

Leaves are falling

Up and down  ( listki góra -dól)

Up and down

 

Rake them in the pile ( robimy ruch grabienia liści)

Rake them in the pile

Then jump in ( wskakujemy na górę liści)

Then jump in

 

POMYSŁ CZWARTY

Autumn Poem

The leaves are falling

One by one

The sunny days will go bye bye

Yellow,orange, brown and green

The colours of Autumn can be seen

POMYSŁ PIĄTY

 THE SQUIRREL  HIT 

 

 

 

 

 

Let us chase the squirrel

Up the hickory

Down the hickory

Let us chase the squirrel

Up the hickory tree

Wersja pierwsza

Wybieramy dwoje dzieci , które trzymają ręce do góry. Pozostałe dzieci przechodzą pod tymi rękoma. Jak kończymy mówić wierszyk ręce do dołu i złapana wiewiórka (dziecko złapane w środku)  staje teraz w kole z dziećmi. Kółko się powiększa za każdym razem.

Wersja druga

Dzieci siedzą w kole z zamkniętymi oczami  i dziecko  wiewiórka chodzi  z żołędziem chodzi dookoła kółka.  Jak skończymy mówić rymowankę – wiewiórka kładzie acorn za plecami i teraz dziecko stara się dogonić wiewiórkę

POMYSŁ SZÓSTY

I AM AN ACORN  

Storytelling game HIT

I’m an acorn (pokazujemy na palcach okrągłą rzecz)

small and round

lying on the cold, cold, ground (tupiemy nóżkami)

people always step on me (skakanie )

that is why I’m cracked you see(pokazujemy na rękach że cos łamiemy)

I’m a nut (clack, clack)

I’m a nut (clack, clack)

I’m a nut, I’m a nut, I’m a nut (clack, clack)

 

POMYSŁ SIÓDMY

Scarecrow Poem (podczas mówienia tej rymowanki wykonujemy ruchy)

Scarecrow  Scarecrow turn around (obracamy się)

Scarecrow  Scarecrow touch the ground ( dotykamy ziemi)

Scarecrow  Scarecrow reach up high (stajemy na placach, ręce do góry)

Scarecrow Scarecrow touch the sky (ręe do góry)

Scarecrow  Scarecrow bend down low (zginamy się nisko)

Scarecrow  Scarecrow touch your toes (dotykamy palców u nóg)

 

Mam nadzieję, że  Wasze jesienne lekcje będą pełne radości.Jeżeli chcesz otrzymać  jeszcze więcej  zabaw, rymowanek i piosenek jesiennych napisz w komentarzu swój pomysł na użycie żołędzi lub kasztanów  na lekcjach języka angielskiego:)

Pozdrawiam,

Małgosia Wrzosek-Niedziółka

Creative Margaret

 

Zródło obrazków  

www. pixabay.com

Inspiracje:

www.pinterest.com

www.youtube.com