Leaves Autumn Pop Book

LEAVES AUTUMN POP BOOK

Jedną z ulubionych książek o tematyce jesieni jest książka „Leaves” autorstwa Janet Lawler. Jest to pełna kolorów jesieni książka przedstawiająca zwierzęta i rośliny o tej porze roku. Niewątpliwie największym atutem książki są rozkładane obrazki i możliwość odkrywania przez dzieci tajemnic lasu np. zaglądanie do nory myszy, czy dziupli wiewiórki.
Przed Wami moje pomysły do pracy z ta książką:

 

POMYSŁ PIERWSZY
WARM UP
Przedstawiamy dzieciom bohaterów książki, wprowadzamy nieznane słownictwo. W tym celu przygotowałam piękne karty obrazkowe z podpisami.

 

 

 

 

 

Jeżeli chcesz otrzymać karty- napisz do mnie na priv.
POMYSŁ DRUGI
READING & LISTENING
Nauczyciel czyta dzieciom książkę, uczniowie aktywnie uczestniczą podczas czytania- odkrywają liście i sprawdzają co się pod nimi kryje? Nazywają wcześniej poznane zwierzątka leśne.
POMYSŁ TRZECI
MATCHING
Dopasuj wyraz do obrazka- wykorzystujmy w tym celu nasze karty obrazkowe, które można rozciąć i łączyć słowa z obrazkami
POMYSŁ CZWARTY
WHAT IS HIDDEN UNDER THE LEAVES ?
W tej zabawie potrzebujemy sporo liści ( mogą być naturalne) i nasze karty obrazkowe. Nauczyciel kładzie liście na obrazkach ze zwierzątkami, a zadaniem dzieci jest odgadnąć co kryje się pod stosem liści. Po kolei dzieci zabierają po jednym listku, aż odgadną nazwę zwierzątka leśnego.

 

 

 

 

 

POMYSŁ PIĄTY
COLOURFUL LEAVES
Do tej zabawy potrzebujemy liści w różnych kolorach : red, orange, yellow, green. Najlepiej, aby były to naturalne liście zebrane w parku. Dzieci chodzą swobodnie po klasie. Na dywanie są rozłożone liście w różnych kolorach. W rogach sali ułożone są obrazki przedstawiające zwierzątka leśne. Nauczyciel mówi rymowankę:
In the autumn
The wind is so strong
Leaves on the tree
Sing a song
Goodbye tree, Goodbye tree
I’m falling down
On the………….. ( Nauczyciel wymienia zwierzątka po kolei.)
Zadaniem dzieci jest zebrać wszystkie czerwone liście i położyć np. na jeżu. W kolejnej rundzie kładziemy zielone liście np. na wiewiórce, jeszcze w kolejnej pomarańczowe liście na żabie itp.
POMYSŁ SZÓSTY
IN THE HOLE
Do tej zabawy potrzebujemy szarfy w czterech różnych kolorach. Szarfy symbolizują nory/jamy, gdzie chowają się zwierzęta leśne. Obok szarf kładziemy karty obrazkowe z jeżem, wiewiórką, sarną oraz żabką. Dzieci dzielimy na 4 drużyny. Każda z drużyn otrzymuje informacje, co musi odnaleźć, aby pomóc zwierzątkom w zrobieniu zapasów na zimę.
W tym celu przygotowałam takie oto karty obrazkowe – przedstawiające dary jesieni i ilość do zebrania . Wytłumaczyłam dzieciom, że każde dziecko może przynieść tylko jedną rzecz do dziupli swojej grupy i tylko wtedy, kiedy nie gra muzyka. Gdy dzieci słyszą piosenkę chodzą swobodnie po klasie. Gdy muzyka się zatrzyma, szukają zapasów (dary jesieni) w sali.
Wygrywa drużyna, która jako pierwsza zbierze zapasy na zimę zgodnie z otrzymaną listą

 

 

 

 

 

POMYSŁ SIÓDMY
MUSHROOMS
Jednym z elementów książki są grzyby. Tutaj z pewnością można zrobić zabawę w zbieranie grzybów. W tym celu wykorzystam zabawę Basi Bednarczyk przedstawioną na ostatniej konferencji Get Creative. Rozsypujemy kolorowe plastikowe nakrętki na dywanie. Wybieramy 4 dzieci, które otrzymują koszyczki lub torby, do których będą wkładać zebrane grzyby. Dzieci chodzą w kole w rytm ulubionej piosenki. Jak muzyka się zatrzyma- zadaniem dzieci jest zebrać grzyby w danym kolorze. Nauczyciel określa kolor grzybów i tylko takie nakrętki mogą być zebrane. Na koniec liczymy wszystkie nakrętki (grzybki) w swoich koszykach i sprawdzamy kto wygrał.
POMYSŁ ÓSMY
PICTURE DICTATION
Nauczyciel opisuje obraz, który dzieci próbują namalować. Liczą się kolory, wielkość i ilość. Utrwalamy poznane nazwy zwierząt, kolorów i darów lasu. Opisujemy emocje zwierząt: happy, sad

 

 

 

 

 

POMYSŁ DZIEWIĄTY 

WHAT DO YOU HEAR?

Inspiracja do tej zabawy jest pomysł Eyty Pikulskiej z konferencji Get Creative o dźwiękach jesieni . Tym razem zadaniem uczniów jest słuchanie odgłosów zwierząt  lasu i nazywanie zwierząt po usłyszanym odgłosie:

POMYSŁ DZIESIĄTY

SONG- przy omawianiu tej książki znakomicie pasuje piosenka, o której pisałam wcześniej

Leaves are falling (melodia Panie Janie)
Podczas tej zabawy dzieci trzymają liście w rękach

Leaves are falling ( ruch opadających liści)
Leaves are falling
Up and down ( listki góra -dól)
Up and down

Autumn time is coming
Autumn time is coming
All around (kręcimy się dookoła)
All around
Leaves are falling ( ruch opadających liści)
Leaves are falling
Up and down ( listki góra -dól)
Up and down

Rake them in the pile ( robimy ruch grabienia liści)
Rake them in the pile
Then jump in ( wskakujemy na górę liści)
Then jump in

Praca z tą książką daje wiele możliwości. Zachęcam do wykorzystania na swoich zajęciach. A jakie są Wasze pomysły ?

Pozdrawiam
Małgosia Wrzosek-Niedziółka

grafika

www.pixabay.com