OPENING SONGS &RHYMES

 

OPENING SONGS &RHYMES

? Czyli jak ciekawie zacząć lekcje? ?

Kiedy zaczynałam pracę z maluchami pierwszą rzeczą, jaką uczyłam była m.in.:  piosenka na powitanie, a na lekcjach późniejszych piosenka na do widzenia. ?  Wybierając piosenkę zwracałam uwagę nie tylko na muzykę, słowa, ale przede wszystkim na możliwość pokazywania, wykonywania ruchów podczas śpiewania
( TPR). ?  Piosenka musiała być wpadająca w ucho, dostosowana do wieku dzieci i powodować radosne rozpoczęcie lekcji. ? W grupach starszych mogłam sobie pozwolić na kilka piosenek lub rymowanek w ciągu roku  i zaczynanie lekcji trochę inaczej, niż zawsze. W maluchach 3-4 latkach  sprawdzała się jedna piosenka przez cały rok szkolny i o dziwo  dzieci nigdy się nie nudziły. ?

 

? Dlaczego warto wprowadzać rytuał jako piosenkę ? ?

Przede wszystkim jest to znak dla dzieci, że nasze zajęcia  już zaczęły się. ? Po drugie dobrze dobrana piosenka wprowadza radosny nastrój i pozytywnie nastraja dzieci. ?  Po trzecie daje pewne poczucie bezpieczeństwa i sukcesu ( potrafię zawsze zaśpiewać , choć dziś będziemy się uczyć czegoś nowego). ?

 

Przed Wami moje ulubione piosenki z pomysłami na śpiewanie, tańczenie i pokazywanie?

 

NAJWIĘKSZE HITY MOICH PRZEDSZKOLAKÓW:

 

Number ONE! Hit!

Hello! Hello! How are you? Super Simple Songs ( Od 3 lat)

 

Podczas śpiewania tej piosenki  wykonujemy następujące ruchy :

Hello! Hello! How are you? – machamy ręką do siebie

I’m good! – pokazujemy kiuk

I’m great! – pokazujemy dwa kciuki

I’m wonderful! – kciuki na obu rękach (znak OK) , ruch góra/dół

I’m tired. – ręce i głowa opuszczona do dołu

I’m hungry – głaszczemy się po brzuchu

I’m not so good.- kciuk do dołu i smutna mina

 

Do piosenki możecie pobrać  flashcards ze strony www. supersimple.com  :

Hello! Flashcards

 

 

Number TWO!

Good Morning , Hello and How are you? Singing Walrus ( od 6-10 lat)

 

 

Good morning! – machamy dwoma rękoma (wycieraczki – najpierw ręka prawa, potem lewa)

1,2,3 (pokazujemy na palcach)

Hello! (machamy jedną ręką) and How are you? (Rozłożone ręce – jak podczas modlitwy )

Early in the morning (pokazujemy jak słońce świeci- żarówki z rąk)

I say,  Good morning! (wycieraczki raz lewa, raz prawa ręka)

Hello! (machamy jedną ręką) and How are you? Rozłożone ręce – jak podczas modlitwy)

In the morning , I clap my hands ( klaszczemy)

In the morning I do my dance ( tańczymy w miejscu)

In the morning I shout ?Hurray” ( ręce do góry, wyskok )

This is going to be a wonderful day! (obrót)

 

 

NUMBER THREE!

Let’s Shake Hands…….. Marple Leaf Learning  (od 8 lat)

 

 

Podczas śpiewania tej piosenki dzieci stoją w parach lub  w kole

Hello! Hello! (machamy ręka).Let’s shake  hands (podajemy sobie rękę)

It’s  English time again ( kciuk znak OK)

Everyone jump three times ( podskok 3 razy)

1,2,3

Everyone clap three times ( klaskanie 3 razy)

1,2,3

Everyone stomp three times ( tupiemy 3 razy)

1,2,3

Everybody jump up high! Yeah! (podskok do góry z rękoma )

Hello! Hello! let’s all bow ( robimy ukłon)

Everyone spin three times.( obrót 3 razy)

Everyone blink three Times ( mrugamy 3 razy)

Everyone nod three Times ( kiwamy głową 3 razy)

Hello, hello let’s all hug (przytulamy się)

 

Number FOUR

Hello, Can you clap your hands? Super Simple Songs (od 3 lat)

 

‘Hello! Hello!( jedna ręka wycieraczka na lewo, druga na prawo)

Can you clap your hands? (klaskanie)

Can you stretch up high? ( wyciągamy ręce do góry)

Can you touch your toes? (dotykamy palców u nóg)

Can you turn around? (obracamy się )

Can you say, „Hello”? (machamy)

 

NUMBER FIVE

 

Good Morning, Good morning

How are you today? Marple Leaf Learning ( Od 6 lat)

 

Good morning! Good morning! ( machamy jedną ręką)

How are you today? ( wycieraczka raz prawą, raz lewą ręką)

Good morning! Good morning! ( machamy jedną ręką)

I’m happy let’s play.( kciuk do góry znak OK)

 

Stretch up, stretch down ( ręce wyprostowane do góry i do dołu)

Spin your head, turn around. ( ruchy kuliste głową, obrót)

Move your shoulders, up and down.( Ramiona góra dół)

Stretch your arms and turn around.( ręce do przodu i tak trzymając obrót)

 

EDIT: Jeżeli grupa nadal jest rozbrykana proponuję grę Simon Says z wykorzystaniem  czynności z piosenki lub zabawę The Robots – nauczyciel udaje , że czaruje i zamienia dzieci w roboty, które wykonują polecenia z piosenki !  

 

NUMBER SIX

Hello Hello How are you Kiboomers

 

Hello! Hello! – machamy jedną ręką

How are you? – wycieraczki- raz prawa, raz lewa ręka

I am fine- kciuk znak OK na jednej ręce

I am great – znak OK na obu rękach

I’m very well today! Znak OK na obu rękach i ruch góra -dół

Great! – ręce do góry

I am hungry; – głaszczemy się po brzuchu

I am tired – głowa spuszczona, rece do dołu

I’m not so good today. ( odwrócony kciuk )

Ah, well I hope you feel better soon! ( kciuk do góry)

 

NUMBER SEVEN

 Hello Hello!

It’s a beautiful day! – wspaniała piosenka z pokazywaniem, która angażuje całą grupę ?

Piosenka jest  autorstwa Kasi Niemiec i  dostępna jest  na płycie „Come and Play with Me”

https://www.learn-how-to-teach.pl/come-and-play-with-me-ksiezeczka-plyta-cd-czii-p-25.html

NUMBER EIGHT

Rymowanka z pokazywaniem:

Good morning! Good morning! ( machamy jedną ręką)

And How do you do? ( wycieraczki raz prawa, raz lewa ręka)

Good morning ! Good morning!(machamy jedną ręką)

And Happy Day for you! ( kciuk do góry)

 

NUMBER NINE

 Good morning to you and How are you? – rymowanka

 

Nauczyciel mówi: „Good morning to you and How are you?” ( klaszczemy w ręce)

Dzieci odpowiadają: „Good morning to you and nice to see you!” ( tupiemy nogami)

 

NUMBER TEN

 Hello, hello! How are you? –– rymowanka z Brighton mojej sostry Kasi

 Hello, hello! How are you? I’m good, I’m great, I’m wonderful!

Hello, hello! How are you? I’m sad, I’m bad, I’m terrible!

Podczas mówienia pokazujemy

I’m good ( kciuk  na jednym ręku do góry)

I’m great ( dwa kciuki do góry)

I’m wonderful ( oba kciuki ruch góra, dół)

I’m sad ( jeden kciuk do dołu)

I’m  bad ( oba kciuki do dołu)

I’m terrible ( oba kciuki do dołu, ruch góra i dół)

 NUMBER ELEVEN – rymowanka z MINI BINGO PWN

S: Good Morning Teacher , Hello to you!

S: It’s nice to see you! How are you?

T: Good morning students, Hello to you!

T: It’s nice to see you! How are you?

 

NUMBER TWELVE

Hello, Hello What’s your name? Maple leaf Learning

Instrukcja:

A na koniec prawdziwa petarda  :

„We clap and sing Hello!

With our friends with storytime” ( od 6 lat)

 

 

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że większość piosenek jest Wam już znana, ale może  zainspiruje Was i wykorzystacie je teraz trochę w inny sposób? ?  Chętnie dowiem się, jakie pomysły macie na rozpoczęcie swoich zajęć i przywitanie się. Piszcie swoje pomysły w komentarzu?

Pozdrawiam

Creative Margaret

Małgorzata Wrzosek-Niedziółka

 

Źródła:

www.pixabay.com

https://supersimple.com/

www.pinterest.com

http://primarypractice.co.uk/2017/01/02/primary-school-lessons-start-finish-lesson/

https://www.teachingchannel.org/video/five-ways-start-your-lessons

https://busyteacher.org/19129-start-a-lesson-what-is-the-best-way.html