PUMPKIN DAY 2020

Pumpkin Day

Ponieważ już od pewnego czasu nie prowadzę lekcji Halloween, postanowiłam przygotować moim uczniom Pumpkin Day i skupić się na temacie emocji. Oto kilka moich propozycji:

POMYSŁ 1

PUMPKINS’ EMOTIONS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prezentacja flashcards z pokazywaniem emocji . Dzieci poznają emocje, naśladują ruchy nauczyciela i głośno potarzają

Happy ( nauczyciel uśmiecha się szeroko i pokazuje dynię wesołą). Dzieci naśladują nauczyciela

Sad (nauczyciel ma smutną buzię )

Sleepy (nauczyciel ziewa i układa ręce pod głowę- symbol spania)

Angry ( nauczyciel marszczy czoło i tupie nogami)

Scared (nauczyciel trzęsie się i wyciąga ręce do góry i mówi : „Oh, no!”)

Grumpy ( ręce złożone na piersiach, głowa  kiwa się na boki)

Worried (ręce na głowie)

Następnie nauczyciel pokazuje dynie i dzieci muszą pokazać emocje i nazwać obrazek

POMYSŁ 2

PUMPKIN RHYME/SONG

Happy Pumpkin, happy pumpkin, round and fat,

Turn into a Jack-o-Lantern just like that!

 

Sad Pumpkin, sad pumpkin, round and fat,

Turn into a Jack-o-Lantern just like that!

 

Angry Pumpkin, angry pumpkin, round and fat,

Turn into a Jack-o-Lantern just like that!

 

Sleepy Pumpkin, sleepy pumpkin, round and fat,

Turn into a Jack-o-Lantern just like that!

 

Grumpy Pumpkin,  grumpy pumpkin, round and fat,

Turn into a Jack-o-Lantern just like that!

Nauczyciel rozdaje dzieciom pomarańczowe talerzyki  to są nasze dynie (round and fat) . Dzieci trzymają talerzyki nad twarzą. Mówią rymowankę i  na słowo just like that odkrywają talerzyki i pokazują emocje.

Można tę rymowankę także zaśpiewać:

POMYSŁ 3

MAGIC PUMPKIN EXPERIMENT

Do wykonania eksperymentu potrzebujemy:

– talerzyk biały

-woda

Cukierki skittles w kolorze pomarańczowym oraz zielonym

Układamy cukierki na talerzyku tworząc dynię i zalewamy wodą. Pod wpływem wody, uwalnia się barwnik i tworzy się dynia.

POMYSŁ 4

PUMPKIN MEMORY ( SZUKAMY PARY, NAZYWAMY EMOCJE)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pomysł 5

ONE LITTLE PUMPKIN SONG

Ponieważ dzieci znają już emocje mogą z pewnością zaśpiewać piosenkę :

One little pumpkin smiling , smiling Super Simple Songs

 

POMYSŁ 6

HOW MANY PUMPKIN’S  SEEDS?

Zadaniem dzieci jest dopasować liczbę do ilości ziarenek

 

 

 

 

 

 

POMYSŁ 7

ORANGE PUMPKIN, ORANGE PUMPKIN  WHAT CAN YOU SEE? STORY

Książeczkę stworzyłam w tamtym roku , ale z pewnością przypomnę dzieciom. Zachęcam Was, aby dzieci podczas czytania książeczki pokazywały emocje na swoich twarzach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

POMYSŁ ÓSMY

PUMPKIN VOLCANO

Do wykonania tego eksperymentu potrzebujemy:

– dynię(wycinamy oczy, nos, usta)

– sodę oczyszczoną

– płyn do mycia naczyń

– ocet

Ewentualnie barwnik

 

POMYSŁ DZIEWIĄTY

PUMPKIN BALLOON CRAFT

Potrzebujemy :

Pomarańczowy balonik, mazaki

Dzieci malują twarz na nadmuchanym baloniku malują wybraną emocje. Nauczyciel pyta się dzieci

How is your pumpkin today?

My pumpkin is happy

My pumpkin is sad

 

Pomysł dziesiąty

TPR PUMPKIN GAME

Dzieci stoją w kole, trzymają swoje baloniki

Nauczyciel mówi:

If your pumpkin is happy clap your hands

If your pumpkin is sad  cry aloud

If your pumpkin is angry stomp your feet

If your pumpkin is grumpy nod your head

If your pumpkin is sleepy take a nap

 

Jeżeli szukacie więcej inspiracji zapraszam  do zapoznania się z moim zeszłorocznym wpisem- znajdziecie rymowanki oraz inne zabawy na ten dzień.

http://creativemargaret.pl/pumpkin-day/

materiały możecie pobrać tutaj:

https://drive.google.com/drive/folders/1ga8j_y6lo24b-2zXGPrJSttN_Cf-IS79?usp=sharing

 

Stay tuned

Creative Margaret