PUMPKIN DAY

PUMPKIN DAY 

W wielu szkołach i przedszkolach  organizowany jest Pumpkin Day jako alternatywa do Halloween Day. Przypomnę , że święto to obchodzimy 26 października. Ponieważ sezon dyniowy jest w pełni- chciałabym Wam przedstawić moje propozycje zabaw , które  wykorzystam w tym roku szkolnym zarówno  na zajęciach z przedszkolakami, jak i w klasach 1-3 SP

POMYSŁ PIERWSZY

PUMPKINS AND EMOTIONS

Przygotowałam zestaw kart obrazkowych przedstawiających dynie i różne emocje np. happy, sad, angry, bored, worried. Dynie stworzyłam w programie Paint 3d, a grafikę zaczerpnęłam ze strony www.pixabay.com

Karty wykorzystujemy nie tylko do prezentacji nowego słownictwa, ale możemy zagrać w tradycyjną grę memory.

 

 

 

 

 

POMYSŁ DRUGI

PUMPKIN PUMPKIN ON THE GROUND

Dzieci stoją w parach naprzeciwko siebie

Piosenka  z pokazywaniem na melodię Twinkle Twinkle Little Star

Pumpkin, pumpkin on the ground ( pokazujemy palcem na ziemię)

How’d you get so big and round? ( pokazujemy rozmiar duży –  dzieci  stoją w parach i trzymają się  za ręce  ruch do góry  i  następnie trzymając się za ręce  pokazujemy kształt okrągły ( ruch ręce na bok)Dynia duża i okrągła

Now you look like a great big ball ( stojąc w parach, trzymając się za ręce, kołyszemy rękoma na boki)

Pumpkin, pumpkin on the ground  ( j.w.)

How’d you get so big and round? (j.w.)

 

POMYSŁ TRZECI

ROLL  AND DRAW A PUMPKIN

Dzieci dzielimy na dwie grupy. Zadaniem każdej z drużyn jest namalowanie jak najszybciej dyni na tablicy zgodnie z instrukcją. W tym celu uczniowie po kolei rzucają kostką do gry i mogą namalować tylko tą część ciała dyni, której jest przypisana ilość oczek na kostce. Jeżeli po raz drugi wylosują np. dwa oczka i już mają tą część ciała to tracą kolejkę. Gra jest bardzo prosta w przygotowaniu i emocjonująca. Plakat z instrukcją pdf wysyłam zainteresowanym

 

 

POMYSŁ CZWARTY

PUMPKIN, PUMPKIN WHAT DO YOU SEE?

Inspiracja do stworzenia tej książki o emocjach i dyniach była książka Brown bear, brown bear what do you see?

Podczas czytania nazywamy emocje dyni . Ponieważ tekst książeczki jest prosty i powtarza się zachęcamy dzieci do aktywnego udziału i powtarzania zwrotów.

Karty pdf /jpg z treścią książeczki wysyłam zainteresowanym.

 

 

 

 

 

POMYSŁ PIĄTY

PUMPKIN ALPHABET

Dynie z literami alfabetu wykorzystam w moich klasach trzecich. Układamy dynie tak, aby litery alfabetu  były zakryte i ułożone w różnej kolejności. Następnie mówimy wierszyk o dyniach na zasadzie wyliczanki. Na którą dynię wypadnie, to tą kartę odkrywamy i zadaniem dzieci jest powiedzenie alfabetu do wylosowanej literki. Np. kończymy rymowankę i odkryta karta to dynia z literką F to zadaniem uczniów jest powiedzieć  alfabet od A-F

One little, two little, three little pumpkins

Four little, five little, six little pumpkins

Seven little, eight little

Nine little pumpkins

Ten pumpkins on the vine

 

POMYSŁ SZÓSTY

PUMPKIN BALLOOONS

Do tej zabawy potrzebujemy balony w kolorze pomarańczowym. Zadaniem dzieci jest wypisać na balonach symbole jesieni. Następnie włączamy piosenkę o dyni np. Five Little Pumpkins i dzieci chodzą po klasie, odbijają balony mówiąc na głos słowa, które widzą napisane. Grupy przedszkolne mogą namalować na balonach obrazki przedstawiające dary jesieni.

POMYSŁ SIÓDMY

I AM  A HUNGRY PUMPKIN

Do tej zabawy potrzebujemy pudełko po butach, wyciętą z tektury dynię z otwartą buzią. Naklejamy dynię na pudełko i wycinamy otwór także w pudełku. W ten sposób stworzymy Mr Pumkin. Zadaniem uczniów jest nakarmić dużą dynię, używając małych dyni w różnych kolorach. Mr Pumkin prosi dzieci:  Can I have an green pumpkin, please? Here you are! Thank you!

 

 

 

 

 

POMYSŁ ÓSMY

PUMPKINS POEM

Mówiąc ten wierszyk przygotowujemy obrazki dyni: duża, mała, podłużna, pomarańczowa, ciężka (największa ze wszystkich) .Dynie leżą na dywanie/wiszą na tablicy w trakcie mówienia

 Big pumpkins

Orange pumpkins

Heavy and small

Round pumpkins

Thin pumpkins

I like pumpkins  of all

 

POMYSŁ DZIEWIĄTY

WHO ROLLED THE PUMPKIN? ( HIT)

Zabawa podobna do Who took the cookie from the cookie jar? Tym razem drukujemy mały obrazek dyni lub przynosimy mini dynię na zajęcia – zadaniem dzieci jest odgadnąć kto zabrał dynię z pola i ukrył. Dzieci siedzą w kole, mówimy rymowankę i podajemy po kolei imiona uczniów, aż do odgadnięcia osoby, która ma naszą mała dynię

Who rolled the pumpkin

From the top of the hill?

Ania rolled the pumpkin

from the top of the hill

Who me?

Yes you!

Not me

Then who?

 

POMYSL DZIESIĄTY

PUMPKIN VOLCANO

W tym celu potrzebujemy słoik, na który przyklejamy obrazek dyni. Do środka słowika wlewamy ocet ( ¾ pojemności) . Następnie barwimy ocet na dowolny kolor- ( zielony  jest the best) W tym celu możemy wykorzystać kolorową bibułkę. Następnie prosimy dziecko, aby dodało trochę płynu do mycia naczyń. Na koniec czarujemy naszą dynię magiczną różdżką i dosypujemy sodę do naszej mikstury. W wyniku połączenia składników powstaje kolorowa piana, która wypływa ze słoika powodując efekt WOW. Jeżeli mamy lampion z dyni, to słoik możemy wstawić do środka- wtedy piana będzie wychodzić górą i dziurkami oczu, nosa i buzi naszego lampionu.

 

POMYSL JEDENASTY

PIOSENKA FIVE LITTLE PUMPKINS

 

One little pumpkin smiling smiling.

One little pumpkin smiling smiling

One little pumpkin smiling smiling

One little pumpkin is happy.

 

Two little pumpkins pouting pouting.

Two little pumpkins pouting pouting.

Two little pumpkins pouting pouting

Two little pumpkins are grumpy.

 

Three little pumpkins yawning yawning.

Three little pumpkins yawning yawning.

Three little pumpkins yawning yawning.

Three little pumpkins are sleepy.

Four little pumpkins crying crying.

Four little pumpkins crying crying.

Four little pumpkins crying crying

Four little pumpkins are sad.

 

Five little pumpkins laughing laughing.

Five little pumpkins laughing laughing.

Five little pumpkins laughing laughing.

Five little pumpkins are playing.

 

POMYSŁ DWUNASTY

PUMPKIN CLOUD WORDS

Jakie słówka jesienne kryje w sobie dynia? Masz czas 60 sekund, wypisz wszystkie. Klasy starsze wypisz i podaj ilość.

Polecam od klasy 3 SP

 

 

 

 

 

Plik jpg ( chmurę dynię) wysyłam zainteresowanym

Darmowy generator chmur wyrazowych:

https://wordart.com/edit/nsp2kndvit2j

POMYSŁ TRZYNASTY

PUMPKIN CRAFT

Przygotowujemy paseczki w kolorze pomarańczowym i dwa listki zielone. Uczniowie wypisują na paskach nazwy np. jesienne symbole, zdania ( opis jesieni, dyni, zwierzątka jesiennego). Następnie sklejamy paski na   gwiazdę jednym końcem wszystkich pasków i łączymy wszystkie paski , aby powstała nam okrągła kula. Na górze przyklejamy listki. Dyni mogą ozdobić nasze klasy lub dzieci mogą zabrać do domu , jako pamiątkę z przeprowadzonej lekcji.

 

 

 

 

 

Mam nadzieję, że zainspirowałam Was do zorganizowania Pumpkin Day w waszych szkołach i przedszkolach jako alternatywę do Halloween Day.

W mojej szkole SP organizuje konkurs na projekt  wesołego lampionu z dyni, który przedstawia zwierzątko jesienne np dynia lis, dynia sowa, dynia jeż, dynia wiewiórka. Jak tylko otrzymam projekty uczniów chętnie się z Wami podzielę.

Jeżeli chcesz otrzymać ode mnie materiały- napisz do mnie maila creativemargaret123@gmail.com

Pozdrawiam serdecznie

Małgosia Wrzosek-Niedziółka

Creative Margaret

żródła :

www.pinterest.com

www.youtube.com

Grafikę stworzyłam przy wykorzystaniu programu www.canva.com  oraz Paint 3

Zdjęcia do mojej książki pobrałam ze strony www.pixabay.com

Chmurę wyrazową stworzyłam za pomocą generatora chmur: https://wordart.com/edit/nsp2kndvit2j