W tym roku szkolnym , z powodu pandemii nasze zajęcia będą zupełnie inaczej wyglądać. Dlatego postanowiłam przygotować zadania uniwersalne, które wykorzystam również w pracy zdalnej z moimi klasami pierwszymi.
Pomysł Pierwszy
BEARS’ SPECIES
Obejrzyj prezentację, poznaj nazwy gatunków niedźwiedzi. Jeżeli zajęcia masz stacjonarnie to przedstaw to w formie kart obrazkowych. Zasłaniaj częściowo karty, a zadaniem uczniów jest ich odgadnięcie.
Pomysł Drugi
How much do you know about bears?
BEAR’S LUNCH
Jeżeli przygotowujecie zajęcia offline to drukujemy różne produkty spożywcze np.: banana, fish, honey,pizza, fruit,insects,leaves,meat, hamburgers,juice, water itp.(Możecie także wykorzystać gotowe zdjęcia z gazetek reklamowych supermarketów) . Następnie przygotowujemy talerzyki z uśmiechniętą buzią i smutną. Zadaniem dzieci jest odgadnąć właściwy pokarm misia i przygotować mu posiłek. Nauczyciel chwali dzieci za każdą dobrą odpowiedź mówiąc YUMMY!!!
Jeżeli lekcja jest online to w mojej prezentacji znajdziecie ćwiczenie (slajd) z informacją o pożywieniu misia. Następnie nauczyciel prezentuje karty obrazkowe z różnymi produktami spożywczymi, a zadaniem dzieci jest powiedzieć Yummy! lub Yucky!
WHAT CAN BEARS DO?
Nauczyciel pokazuje dzieciom co potrafi miś: I can climb a tree( pokazuje jak wspina się na drzewo), I can swim (pokazuje jak pływa), I can fight ( boksuje rękoma), I can stomp my feet( pokazuje tupanie swoimi stopami), I can hunt (pokazuje na dłoniach, że kogoś łapie). Dzieci naśladują nauczyciela i powtarzają nazwy czynności.
Jeżeli jesteście online to prezentujecie mój slajd z prezentacji, co potrafi robić miś. Następnie bawimy się w zabawę (reguły jak w Simon says):
Simon says I can swim ( dzieci naśladują ruch pływania)
I can swim (dzieci nie wykonują ruchu pływania)
Pomysł trzeci
HOW FAR IS YOUR CAVE?
Jeden uczeń jest misiem i stoi na końcu sali. Reszta uczniów idzie na polowanie A BEAR HUNT. Dzieci zadają misiowi pytanie: How far is your cave? Niedźwiedź odpowiada 1 step ( dzieci idą do przodu- dają jeden krok) 2 steps ( dwa kroki). Kto pierwszy dotrze do niedźwiedzia ten nim się staje
Pomysł czwarty
BEARS’ CODING
Na tablicy interaktywnej wyświetlamy slajd z kodowaniem (prezentacja nr 2) Zadaniem uczniów jest rozszyfrować kod i nazwać misia lub symbol misiowy i następnie nazwać .
Jeżeli mamy zajęcia offline to proponuję wykorzystać taśmę malarską i zrobić taką samą tabelkę na podłodze z kolorami i liczbami lub przygotować tabelkę na dużym arkuszu papieru. Wydrukować różne obrazki z misiami . Nauczyciel podaje kod np 2A i zadaniem dziecka jest położyć misia na odpowiednim polu tabelki .
Pomysł piąty
We are going on a bear hunt STORYTELLING
Uwielbiam tą książkę. Jeżeli tylko macie taką możliwość to proponuję wyświetlić dzieciom filmik jak czyta sam autor książki. Dzieci słuchając nagrania naśladują autora.
Po przeczytaniu książki wykonujemy jedną z moich kart pracy, która będzie utrwaleniem
Pomysł szósty
WE ARE GOING ON A BEAR HUNT DRAMA GAME
Uwielbiam zabawy dramowe- dlatego warto pobawić się z dziećmi w polowanie i przechodzić przez różne miejsca. W tym celu przygotowujemy:
niebieski worek na śmieci/niebieska krepina ,a na niej folia bąbelkowa ( river)
czarny worek na śmieci/kamyczki (mud)
szyszki i kasztany/liście ( forest)
sztuczna trawa/wycieraczka (grass)
kulki styropianu (snowstorm)
cave (stół przykryty kocem)
Podczas przechodzenia wykonujemy ruchy:
grass – swishy swashy
river- splash splosh
mud -squelch squerch
forest-stumble
snowstorm- hoo, woo
cave – tiptoe
Jeżeli macie lekcje online to nauczyciel pokazuje ruchy przejścia przez miejsce- a dzieci odgadują gdzie jest np swishy, swashy – grass
Pomysł siódmy
We are going a bear hunt SONG
We’re Going on a Bear Hunt | Popular Song for Preschoolers | The Kiboomers – YouTube
Pomysł ósmy
We are going a bear hunt-QUIZ
Materiały możecie pobrać tutaj:
https://drive.google.com/drive/folders/1NGda4933oLRY1Uz2wv9rNYmW_NN6Yx6B?usp=sharing
Mam nadzieję, że Was zainspirowałam do przeprowadzenia zajęć także online.
Regards
Creative Margaret
Dodatkowa skarbnica pomysłów 🙂 Bardzo się przydadzą, dziękuję 🙂