TEDDY BEAR DAY 2020

W tym roku szkolnym , z powodu pandemii nasze zajęcia będą zupełnie inaczej wyglądać. Dlatego postanowiłam przygotować zadania  uniwersalne, które wykorzystam również w pracy zdalnej z moimi klasami pierwszymi.

Pomysł Pierwszy

BEARS’ SPECIES

Obejrzyj prezentację, poznaj nazwy gatunków niedźwiedzi. Jeżeli zajęcia  masz  stacjonarnie to przedstaw  to w formie kart obrazkowych. Zasłaniaj częściowo karty, a  zadaniem uczniów jest ich odgadnięcie.

 

 

 

 

 

 

Pomysł Drugi

How much do you know about bears?

BEAR’S LUNCH

Jeżeli przygotowujecie zajęcia offline to drukujemy różne produkty spożywcze np.: banana, fish, honey,pizza, fruit,insects,leaves,meat, hamburgers,juice, water itp.(Możecie  także wykorzystać gotowe zdjęcia z gazetek reklamowych supermarketów) . Następnie przygotowujemy talerzyki z uśmiechniętą buzią i smutną. Zadaniem  dzieci jest odgadnąć właściwy pokarm misia i przygotować mu posiłek. Nauczyciel chwali dzieci za każdą dobrą odpowiedź mówiąc YUMMY!!!

Jeżeli lekcja jest online to w mojej prezentacji znajdziecie ćwiczenie (slajd) z informacją o pożywieniu misia. Następnie nauczyciel prezentuje karty obrazkowe z różnymi produktami spożywczymi, a zadaniem dzieci jest powiedzieć Yummy! lub Yucky!

 

 

 

 

 

WHAT CAN BEARS DO?

Nauczyciel pokazuje dzieciom co potrafi miś: I can climb a tree( pokazuje jak wspina się na drzewo), I can swim (pokazuje jak pływa), I can fight ( boksuje rękoma), I can stomp my feet( pokazuje tupanie swoimi stopami), I can hunt (pokazuje na dłoniach, że kogoś łapie). Dzieci naśladują nauczyciela i powtarzają nazwy czynności.

Jeżeli jesteście online to prezentujecie mój slajd z prezentacji, co potrafi robić miś. Następnie bawimy się w zabawę (reguły jak w Simon says):

Simon says I can swim ( dzieci naśladują ruch pływania)

I can swim (dzieci nie wykonują ruchu pływania)

 

 

 

 

 

Pomysł trzeci 

HOW FAR IS YOUR CAVE?

Jeden uczeń jest misiem i stoi na końcu sali. Reszta uczniów idzie na polowanie A BEAR HUNT. Dzieci zadają misiowi pytanie: How far is your cave? Niedźwiedź odpowiada 1 step ( dzieci idą do przodu- dają jeden krok) 2 steps ( dwa kroki). Kto pierwszy dotrze do niedźwiedzia ten nim się staje

Pomysł czwarty 

BEARS’ CODING

Na tablicy interaktywnej wyświetlamy slajd z kodowaniem (prezentacja nr 2) Zadaniem uczniów jest rozszyfrować kod i nazwać misia  lub symbol misiowy i następnie nazwać .

Jeżeli mamy zajęcia offline to proponuję wykorzystać taśmę malarską i zrobić taką samą tabelkę na podłodze z kolorami i liczbami lub przygotować tabelkę na dużym arkuszu papieru. Wydrukować różne  obrazki z misiami  . Nauczyciel podaje kod np 2A i zadaniem dziecka jest położyć misia na odpowiednim polu tabelki .

 

 

 

 

 

Pomysł piąty 

We are going on a bear hunt STORYTELLING

Uwielbiam tą książkę. Jeżeli tylko macie taką możliwość to proponuję wyświetlić dzieciom filmik jak czyta sam autor książki. Dzieci słuchając nagrania naśladują autora.

Po przeczytaniu książki wykonujemy jedną z moich kart pracy, która będzie utrwaleniem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pomysł szósty

WE ARE GOING ON A BEAR HUNT DRAMA GAME 

Uwielbiam zabawy dramowe- dlatego warto pobawić się z dziećmi w polowanie i przechodzić przez różne miejsca. W tym celu przygotowujemy:

niebieski worek na śmieci/niebieska krepina ,a na niej folia bąbelkowa  ( river)

czarny worek na śmieci/kamyczki  (mud)

szyszki i kasztany/liście  ( forest)

sztuczna trawa/wycieraczka (grass)

kulki styropianu (snowstorm)

cave (stół przykryty kocem)

Podczas przechodzenia wykonujemy ruchy:

grass – swishy swashy

river- splash splosh

mud -squelch squerch

forest-stumble

snowstorm- hoo, woo

cave – tiptoe

Jeżeli macie lekcje online to nauczyciel pokazuje ruchy przejścia przez miejsce- a dzieci odgadują gdzie jest np swishy, swashy – grass

Pomysł siódmy

We are going a bear hunt SONG

We‚re Going on a Bear Hunt | Popular Song for Preschoolers | The Kiboomers – YouTube

Pomysł ósmy

We are going a bear hunt-QUIZ 

 

Materiały możecie pobrać tutaj:

https://drive.google.com/drive/folders/1NGda4933oLRY1Uz2wv9rNYmW_NN6Yx6B?usp=sharing

Mam nadzieję, że Was zainspirowałam do przeprowadzenia zajęć także online.

Regards

Creative Margaret