Teddy Bear Day

Teddy Bear Day
25 listopada obchodzimy Dzień Misia. Z tej okazji przygotowałam Wam kilka propozycji zabaw. Ponieważ jest to jeden z moich ulubionych tematów, będę realizować misiowe lekcje już od najbliższego tygodnia.
Pomysł Pierwszy
Where are the bears from?
Prezentacja gatunków misiów, a wśród nich: a polar bear, a koala bear, a brown bear, a panda bear, a black bear. Przedstawiając te karty obrazkowe warto pokazać dzieciom mapę świata i zaznaczyć miejsca, gdzie dane misie występują np. koala bear- Australia, a brown bear- Poland, a panda bear- China, Japan, A black bear- the USA, Canada, a polar bear- the North Pole ( Russia, Canada, Greenland, Norway)
Żródło: https://www.discoverwildlife.com/animal-facts/mammals/facts-about-black-bears/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pomysł drugi
Body parts – flashcards
W celu prezentacji słownictwa najlepiej, aby uczniowie mieli z sobą na zajęciach pluszowe misie. Powtarzamy nazwy części ciała. Możemy również skorzystać z moich misiowych flashcards.
Ze starszymi uczniami możemy zagrać w ulubioną grę bingo z misiowymi częściami ciała.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pomysł trzeci – TPR Game
Czas się poruszać. Inspiracją do tej zabawy jest rymowanka zawarta w podręczniku Bingo 1A wydawnictwa PWN. Dawno temu skserowałam misiowe instrukcje i nakleiłam na patyki od balonów. Dzieci patrząc się na obrazki, mówią rymowankę i wykonują polecenia.
Teddy Bear, teddy bear touch the ground ( dzieci dotykają podłogi)
Teddy bear, teddy bear turn around ( dzieci obracjaą się)
Teddy bear, teddy bear point to the door ( pokazujemy na drzwi)
Teddy bear, teddy bear say Hello! ( machamy ręką na znak powitania)
Teddy bear, teddy bear jump up high ( skaczemy do góry)
Teddy bear, teddy bear reach for the sky ( stajemy na paluszkach, ręce do góry)
Teddy bear, teddy bear count to five ( odliczamy na palcach do 5)
Teddy bear, teddy bear that’s all right! ( kciuk, znak OK)

 

 

 

 

Pomysł czwarty
My teddy bear has two eyes- song
Dzieci spiewają piosenkę i pokazują na swoich misiach poszczególne części ciała

Pomysł piąty
Zabawa muzyczno- ruchowa Grizzly Bear ( HIT)
Przyznam się Wam, że zaczęłam już tą zabawę z moimi grupami przedszkolnymi i dzieci są zachwycone nową zabawą ruchową
Grizzly bear, a grizzly bear is sleeping in a cave. (repeat)
Please be very quiet, very very quiet,
If you wake him, if you shake him, he gets very mad!

Pomysł szósty
Colour Jumping Bear Game – zabawa sensoryczno-językowa
Pomysł znalazłam na Pintereście. Drukujemy obrazki misiów w różnych kolorach. Rozkładamy misie na podłodze. Na misie kładziemy folię bąbelkową. Zadaniem dzieci jest przejść misiowy tor przeszkód nazywając kolory misiów. Zabawa sensoryczna. Na pewno będzie hitem w grupach przedszkolnych.

 

 

 

 

Pomysł siódmy
I spy with my little eyes
Zabawa na powtórzenie kolorów, liczb, a przede wszystkim na spostrzegawczość. Dzielimy uczniów na dwie drużyny. Każda z drużyn otrzymuje kartkę z kolorowymi misiami. Nauczyciel podaje liczbę i zadaniem dzieci jest odgadnąć jakiego koloru to są misie? Np.  Teacher says : numer 4-  Children : brown bears ,  T: numer 3-  Ch: black bears itp. Drużyna, która jako pierwsza odgadnie kolor misia zdobywa punkt

 

 

 

 

Pomysł ósmy
Teddy Bear Sandwich
Jeżeli tylko warunki Wam pozwolą i pracujecie z mniejszą ilością dzieci zachęcam Was do stworzenia swojej misiowej kanapki. W tym celu potrzebować będziecie: banana, masło orzechowe/ Nutella, chrupki śniadaniowe czekoladowe oraz chleb tostowy. Dzieci tworzą swoje kulinarne arcydzieła tak jak na zdjęciu, które znalazłam również na Pintereście.

 

 

 

 

 

Pomysł dziewiąty
Finger game One little bear
Zabawy paluszkowe to jeden z najlepszych pomysłow w grupach dzieci najmłodszych. W tym celu malujemy przed lekcją na opuszkach palców oczka i buźki misi. Następnie nauczyciel mowi rymowankę i dzieci odgrywają swoje misiowe role:
One little bear ( dzieci pokazują jednego misia na swoim paluszku)
Wondering what to do
Along come another
and there were two

Two little bears ( dzieci pokazują swoje dwa paluszki)
Climbing up a tree
Along come another
And there were three

Three little bears ( dzieci pokazują swoje trzy paluszki)
Ate an apple core
Along come another
And there were four

Four little honey bears ( dzieci pokazują swoje cztery paluszki)
Found honey in the hive
Along come another
And there were five ( dzieci pokazują swoje pięć paluszków)

Pomysł dziesiąty
Teddy bear books
Jest bardzo wiele propozycji książek o misiach. Ze swojej strony polecam Wam klasykę „ Brown Bear, brown bear what do you see?” autorstwa Eric Clare oraz moje nowe odkrycie „ I want my hat back” autorstwa Jon Kasen. Jest to zabawna historia misia, który szuka swojej zagubionej czapki. Na swojej drodze spotyka zwierzątka leśne i pyta się o swoją własność.
Na moich zajęciach nie zabraknie sprawdzonej pozycji: „10 in bed”. Książka opowiada historię 10 misiów, które razem śpią w jednym łóżku. Z tym że, łóżko jest za małe na taką ilość misiów. Co oznacza, że misie po kolei spadają z łóżka i na koniec zostaje tylko jeden miś. Książka świetnie sprawdzi się w zabawach dramowych. Dzieci kładą pod kocykiem misie i odgrywają rolę poszczególnych misiów. Zabawa niezwykle angażuje dzieci.

 

 

 

 

Pomysł jedenasty
Where is a teddy bear?
Do tej zabawy potrzebujemy pudełko (może być po butach) oraz pluszowego misia. Zadaniem dzieci jest ustawiać misia względem pudełka zgodnie z instrukcją podaną przez nauczyciela.
Na przykład : Put your teddy bear in the box, Put your teddy bear under the box, Put your teddy bear next to the box, Put your teddy bear on the box, Put your teddy bear behind a box.
Zabawa sprawdzi się w grupach dzieci od klasy 1.
Pomysł dwunasty
Draw me your  favourite teddy bear

Zadaniem dzieci jest namalowanie swojego ulubionego misia. Robimy wystawę naszych misów. Dzieci starsze po namalowaniu mogą opowiedzieć o swoich  misiach.

Mam nadzieję, że moje pomysły wykorzystacie na swoich zajęciach.

Materiały do pobrania znajdziesz pod tym linkiem.

https://tiny.pl/t461h

 

Pozdrawiam

Małgosia Wrzosek-Niedziółka

Creative Margaret