WINTER TIME-SOME ENGLISH ACTIVITIES

WINTER TIME

Choć za oknami szaro i deszczowo postanowiłam swoje pierwsze zajęcia w przedszkolu przeprowadzić o zimie. Poniżej przedstawiam kilka sprawdzonych pomysłów

POMYSŁ PIERWSZY

WINTER VOCABULARY

Słownictwo zimowe wprowadzę za pomocą flashcards: winter, snow, icicle, ice, snowman, snowball, blizzard, snowglobe, mountains

Karty obrazkowe zakrywam niebieską kartką techniczną A4 i odkrywam po fragmencie obrazek- dzieci odgadują słowo. Następnie powtarzamy wyrazy kilka razy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

POMYSŁ DRUGI

SNOWBALL FIGHT

Nasze karty obrazkowe wieszamy na tablicy. Przygotowujemy kule śnieżne z białej kartki papieru. Nauczyciel mówi słowo- a zadaniem ucznia jest rzucić papierową kulą śnieżną na odpowiednią kartę obrazkową.

POMYSŁ TRZECI

SNOWFLAKE TIC TAC TOE

Karty obrazkowe rozkładamy na podłodze 3X3. Drukujemy śnieżynki w dwóch różnych kolorach np. białą i niebieską. Zadaniem dzieci jest nazywać karty i położyć na obrazku swoją śnieżynkę w kolorze swojej grupy. Drużyna, która jako pierwsza ułoży linię zbudowaną z 3 śnieżynek wygrywa.

 

 

 

 

 

 

POMYSŁ CZWARTY

PIOSENKA SNOWFLAKE  KIBOOMERS

Do tej piosenki proponuję wykonać płatki śniegu na patyczkach laryngologicznych i w trakcie śpiewanie pokazywać ruchy

Snowflakes Snowflakes | Winter Songs for Kids | Snowflakes Song | Lyric Video | The Kiboomers – YouTube

Snowflakes, snowflakes dance around,(obracamy się dookoła)

Snowflakes, snowflakes touch the ground.(dotykamy ziemi)

Snowflakes, snowflakes in the air, (śnieżynki wirują w powietrzu)

Snowflakes, snowflakes everywhere. ( machami śnieżynkami przed sobą)

Snowflakes, snowflakes dance around,  (obracamy się dookoła)

Snowflakes, snowflakes touch the ground.(dotykamy ziemi)

 

 

 

 

 

POMYSŁ PIĄTY

SENSORY WORDS

Do tego zadania potrzebujemy tacki, mąki ziemniaczanej , word/picture cards  związanych z zimą. Zadaniem uczniów jest napisać palcem po śniegu wyraz przedstawiony na picture/word cards.

 

 

 

 

 

POMYSŁ SZÓSTY

SENSORY BAG – PRACA W GRUPACH

Tą aktywność polecam dzieciom od klasy 2. Do wykonania torebki sensorycznej potrzebujemy: woreczek strunowy, konfetti śnieżynki, żel do włosów, niebieską kartka papieru, grubą taśmę (polecam grubą taśmę izolacyjną do zaklejenia brzegów torebki- do nabycia w marketach budowlanych dział elektryczny). Na niebieskiej kartce permanentnym markerem piszemy słówka zimowe, kartkę laminujemy,  wkładamy do woreczka strunowego, dodajemy żel i śnieżynki. Całość zamykamy i zabezpieczamy taśmą. Zadaniem dzieci  jest odsuwać żel i śnieżynki, odkrywać słówka, czytać – dopasowywać do obrazków wiszących/wykonać notatkę w zeszycie z odkrytych słów  np. na ścianie. (Which winter words did you find in your sensory bags?)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

POMYSŁ SIÓDMY

SENSORY SNOW

Najlepiej uczymy się przez zabawę i działanie. Polecam wykonać z dziećmi sztuczny śnieg z którego możecie wykonać zadania : make a snowman, make a big/smalll snowball, make an igloo

Przepis 1 :

Składniki:

Mąka ziemniaczana, olej spożywczy. Do maki dodajemy stopniowo olej- wyrabiamy masę do uzyskania lepkiej konsystencji. Doznania sensoryczne murowane- śnieg skrzypi jak prawdziwy?

Przepis 2

Pielucha jednorazowa, woda, miska. Pieluchę rozcinamy, wyjmujemy granulki, dodajemy stopniowo wodę do uzyskania lepkiej konsystencji.

Przepis 3

Pianka do golenia, 8 opakowań sody oczyszczonej. Składniki mieszamy z sobą do uzyskania lepkiej konsystencji (masa jest bardzo puszysta- fajne doznania dotykowe)

POMYSŁ ÓSMY

DANCE LIKE SNOWFLAKES RHYME

Pomysł zaciągnięty z kanału Jbrary. Proponuję zamiast prezentowanych chustek użyć niebieskich pasków z krepiny

Dance like snowflakes, dance like snowflakes

In the air, in the air

Whirling, twirling snowflakes Whirling, twirling snowflakes

Everywhere, everywhere

Dance Like Snowflakes: Scarf Song – YouTube

 

POMYSŁ DZIEWIĄTY

SNOWFLAKES RHYME

Cudowna rymowanka z pokazywaniem na melodię Twinkle Twinkle little star

Snowflake, snowflake in the sky

love to watch you floating by

Down you fall upon the ground

Down you fall without a sound

Snowflake, snowflake in the sky

love to watch you floating by

 

Snowflake, Snowflake in the Sky: Storytime Song – YouTube

 

POMYSŁ DZIESIĄTY

SNOWMAN FREEZE SONG The Learning Station

Piosenka z pokazywaniem- dużo ruchu, dużo zabawy:)

Snow Man Freeze Song ⛄️ Freeze Dance ⛄️ Winter Song for Kids ⛄️ Brain Breaks by The Learning Station – YouTube

POMYSŁ JEDENASTY

WINTER BINGO

Zadaniem uczniów jest zakrywać usłyszane wyrazy. Do tego mogą posłużyć mini śnieżynki/kulki z waty.

 

 

 

 

 

 

POMYSŁ DWUNASTY

WINTER ALPHABET

Dzieci dzielimy na dwie drużyny. Zadaniem teamsów jest ułożyć ze śnieżynek z literkami słówka zimowe. Warto rozwiesić na tablicy wyrazy – aby dzieci układały słowa według wzoru.

 

 

 

 

 

 

POMYSŁ TRZYNASTY

WINTER CODING

Do wykonania tego zadania potrzebujemy maty do kodowania i naszych śnieżynek. Uczniowie układają śnieżynki na usłyszanym polu na macie

Wzór do ułożenia SNOWFLAKE:

A5,B5,C5,D5,E5,F5,G5,H5,I5

E2,E3,E4,E5,E6,E7,E8

D6,D7,D8

F6,G7,H8

D4,C3,B3

F4,G3,H2

Polecam matę od Kasi Niemiec ze sklepu Learn How to Teach

 

 

 

 

 

Materiały są do pobrania  znajdziesz tutaj:

https://drive.google.com/drive/folders/11ewSyh3mIU_jWm7i6_nLOU1SYlErxgOz?usp=sharing

Mam nadzieję, że zainspirowałam Was do ciekawych aktywności językowych. Czekam na Wasze komentarze. 

Stay tuned

Creative Margaret