Przed nami koniec karnawału. W Polsce tradycyjnie króluje Fat Thursday/ Doughnut’s Day dlatego z tej okazji przygotowałam kilka gier, aby było słodko i wesoło.
Pierwsza propozycja
Sweet Memory
Dla najmłodszych przygotowałam obrazkowe memory przedstawiające kolorowe pączki oraz słówka z zakresu sweets
Druga Propozycja
How many doughnuts?
Zabawa dla najmłodszych – liczymy pączki i łączymy obrazek z liczbą
Propozycja trzecia
Doughnut’s Game
Zasady gry podobne są jak w popularnej grze shopping list. Przygotowałam 10 talerzyków, na których umieściłam 5 pączków. Oprócz talerzyków przygotowałam małe kartoniki z różnymi pączkami ( 60 szt). Zadaniem uczniów jest odkrywać małe kartoniki (kartoniki leżą podczas gry obrazkiem do dołu) i szukać pączka, którego mają na swoim talerzyku. Jeżeli wylosują pączka, którego mają na swoim talerzyku, to zatrzymują kartonik, jeżeli nie mają pączka o danym smaku to z powrotem zakrywają kartonik. Wygrywa osoba, która jako pierwsza zdobędzie wszystkie pączki ze swego talerzyka. Podczas odkrywania pączków nazywamy ich smak lub kolor.
Kolejna moja propozycja dotyczy dnia Pancake Day, który jest obchodzony w Wielkiej Brytanii. Dzień ten obchodzony jest zawsze we wtorek przed środą popielcową. ( Shrove Tuesday)
Propozycja czwarta
Pancake Day True or False
Przygotowałam kartę pracy opisującą historię i tradycję tego świeta. Zadaniem uczniów jet przeczytać tekst i znaleźć informacje w tekście odpowiadając na pytania True or False ( poziom A2+)
Propozycja piąta
Pancake Day Quiz ( poziom A1+/A2)
Po przeczytaniu tekstu na wcześniejszej karcie pracy możemy wykonać quiz. W tym celu uczniowie otrzymują karteczki z literami A B C (każdy uczeń z grupy trzy karteczki) . Nauczyciel czyta pytanie quizowe, dzieci odpowiadają podnosząc daną kartkę z literą do góry. Ci co prawidłowo udzielą odpowiedzi pozostają w grze do następnego pytania. Dzieci, które odpowiedzą nieprawidłowo odpadają z zabawy. Quiz wygrywa osoba, która prawidłowo odpowie na wszystkie pytania. Pytania możemy wyświetlić na tablicy interaktywnej, zabawę możemy przeprowadzić w grupach 3-4 osobowych.
Propozycja szósta
Bet on Pancake Game ( od klasy 5-6)
Reguły tej gry podobne są jak w popularnym teleturnieju Postaw na Milion. Dzielimy klasę na dwie drużyny ( Red Team, Blue Team) . Na środku sali przygotowujemy talerzyki z literami A, B, C. Każda z drużyn otrzymuje walutę (naleśniki jako cash o wartości 1000$). Nauczyciel zaprasza do gry pierwszą drużynę, czyta pytanie quizowe. Uczniowie obstawiają prawidłową odpowiedź. Mogą obstawiać wszystkie talerzyki, mogą dwa, moga jeden (kładą nalesniki na wybranym talerzyku) . Jeżeli udzielą prawidłowej odpowiedzi to zatrzymują swoją naleśnikową walutę, jeżeli natomiast udzielili odpowiedzi nieprawidłowo tracą (naleśniki wracają do nauczyciela). Następnie nauczyciel zaprasza drużynę nr 2 i powtarzamy obstawianie na prawidłową odpowiedź z quizu. Gra jest wyjątkowo ekscytująca. Grę wygrywa drużyna, która będzie mieć na koniec quizu naleśniki o większej wartości.
Propozycja siódma
Watch a film and put in order
Propozycja Osma
Książka autorstwa Eric Carle Pancakes, Pancakes!
Jest to wspaniała opowieść o chłopcu, który miał ogromną ochotę na zjedzenie naleśnika. Aby zaspokoić swój głód musiał zgromadzić wszystkie składniki potrzebne do wykonania ulubionego śniadania. W tym celu odwiedza młyn, gdzie z pszenicy robi mąkę, zbiera jajka w kurniku, doi krowę, ubija masło, zbiera drzewo na opał. Opowieść sprawdzi się w grupach najmłodszych. Po przeczytaniu opowieści możemy pobawić się w następujące zabawy:
1. Nauczyciel chowa flashcards ze składnikami na naleśnika w różnych częściach sali, pod krzesłami, na półce z zabawkami/książkami.
2. Zadaniem dzieci jest odnaleźć obrazki i zgromadzić wszystkie składniki potrzebne są zrobienia naleśnika.
3. Uczniowie otrzymują kartę pracy, na której muszą ustalić kolejność produktów, które gromadził chłopiec, aby zrobić naleśnika
4. Najmłodsze dzieci mogą wykonać kartę pracy, która polega na połączeniu składnika z produktem/rośliną/zwierzęciem.
5. Uczniowie malują swój ulubiony naleśnik i nazywają produkty, które użyli do jego zrobienia i z czym go zjedzą.
Propozycja dziewiąta
Cooking
Jeżeli pracujecie z małą grupa uczniów to zachęcam Was do wspólnego gotowania i upieczenia swoich ulubionych naleśników.
Propozycja dziesiąta
CUT A CAKE Circle Game
Dzieci stoją w kole. Jedno dziecko stoi na zewnątrz koła i jest piekarzem.
Dzieci śpiewają:
Clap your hands together (klaszczemy w dłonie)
Make yourself a shake ( ruszamy naszymi rękoma i pupami)
Make a happy circle (łapiemy się za ręce)
Then cut a cake (dziecko piekarz przecina w wybranym miejscu złączone ręce dzieci).
W tym miejscu, gdzie było przecięcie – jedno dziecko biegnie w prawą stronę dookoła kółka, drugie w lewą stronę. Kto pierwszy wróci na miejsce- pozostaje w kółku, natomiast kto wróci jako druga osoba- zostaje piekarzem.
Stay tuned!
Materiały na Fat Thursday pobierzesz kopiując ten oto link
https://drive.google.com/drive/folders/1gI76-NbLSTsYVbR_fXSviPD2UlQDbQg8?usp=sharing
Materiały na Pancake Day możesz otrzymać wpłacając już 1 zł na konto mojej skarbonki pomagając choremu Arusiowi choremu na raka.
https://www.siepomaga.pl/creativemargaret
Creative Margaret
baaardzo podoba mi się ta propozycja, oj baaardzo 😀