Carnival Games

Carnival Games

Czas karnawału kojarzy mi się z muzyką, balonami, tańcem i zapachem faworków – które zawsze piekła moja babcia. Dziś chciałabym przekazać Wam kilka pomysłów na fajne zabawy na ten szczególny czas w roku. Myślę, że poniższe pomysły możecie także wykorzystać na swoich balach organizowanych w szkołach.

Pomysł Pierwszy

Surprise in  the Balloons

Prezentacja słownictwa może być przeprowadzona  w trochę  inny sposób- a mianowicie karnawałowy . Tym razem pomyślałam, że karteczki z moimi flashcards można wydrukować w mniejszym rozmiarze i włożyć do środka baloników. Dzieci siedzą w kółku i nastawiam muzykę taneczną np. salsa . Kiedy muzyka się zatrzyma, to dziecko, które trzyma balonik przekuwa i wyjmuje słówko , które wiesza na tablicy. Druga wersja zabawy to w balonikach umieszczamy  tylko wyrazy, obrazki zaś wiszą na tablicy. Dziecko, które przekuwa balonik musi dopasować słowo do obrazka.

Ponieważ co raz więcej dzieci jest wrażliwych na głośny dźwięk przekuwanych balonów  – i jeżeli macie takie dzieci w grupie to baloniki można zastąpić kapeluszem, do którego wkładamy nasze zadania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pomysł Drugi

Hot Chairs / Hot Flashcards

Tym razem chcemy poćwiczyć trochę nasze karnawałowe słówka- w tym celu pobawimy się w ulubioną zabawę z krzesełkami. Na każdym krześle przyczepiam kartę obrazkową. Krzesła ustawiam w kole, jest ich oczywiście mniej niż dzieci. Dzieci chodzą dookoła krzeseł w rytm muzyki. Gdy nauczyciel zatrzyma muzykę dzieci siadają na krzesłach-  każdy kto usiądzie na krześle musi nazwać obrazek. Dzieci, które nie usiądą na krzesłach odpadają z gry , ale tylko na jedną rundę i potem  z powrotem wracają do gry (wtedy nie mamy smutasów na zajęciach- jest element rywalizacji, dzieci są ciągle w grze)

Ponieważ pracuję z bardzo dużymi grupami ( 25 dzieci w grupie) proponuję inną wersję tej gry. Układam karty obrazkowe w kole na dywanie  (mam 20  flashcards- czyli o 5 kart mniej niż dzieci w mojej grupie zerówkowej). Dzieci chodzą dookoła kart i jak muzyka stop, wtedy uczniowie siadają na karcie. Dzieci, które stoją mogą na chwilę odejść z gry lub nauczyciel wymyśla dla nich special task np. jump 3 times, turn around 5 times, hop 3 times etc.

Pomysł Trzeci

Dancing Hats

Dzieci tańczą w parach. Osoba chodzi z kapeluszem dookoła uczniów. W kapeluszu są ukryte zadania. Podchodzi do pary i wyznacza dziecko, które losuje zadanie dla siebie i partnera z tańca. Dwoje dzieci wykonują dane zadanie. Po wykonaniu zadania dalej tańczą. Zabawa trwa do  czasu wykonania wszystkich zadań z kapelusza.

Poniżej przykłady poleceń:

– Fly like birds

– Touch your toes

– Stomp like Elephant

– Hop like rabbit

– March like soldiers

– Dance like ballerina

– Ride a horse like a cowboy

– Dance waltz like prince and princess

– Climb a tree like a cat

– Drive a  fast car

– Crawl like a spider

– Exchange your shoes

Pomysł Czwarty

Clown’s Nose

 

 

 

 

 

Do tej zabawy potrzebujemy czerwony pompon, który jest nosem klauna. Tłumaczymy dzieciom, że ktoś ukradł nosa i jest problem. Wyznaczam dziecko klauna, które na chwilę odwraca się tyłem do dzieci siedzących w kole. ( Ja  w swoich zasobach mam kolorową perukę i czarny kapelusz, który będzie miało na sobie dziecko klaun). Dzieci mówią rymowankę, za każdym  razem można wymyślać inną karnawałowa postać, która ukradła nosa np.:  cowboy, queen, princess, mouse,superman, cat, spiderman, fairy,unicorn

Clown, Clown where is your nose? Somebody’s stole it from your  face. Guess who?Maybe you. Maybe cowboys from the school?

Clown, Clown where is your nose? Somebody’s stole it from your  face. Guess who?Maybe you. Maybe  queens from the school?

Clown, Clown where is your nose? Somebody’s stole it from your  face. Guess who?Maybe you. Maybe  mice from the school?

Clown, Clown where is your nose? Somebody’s stole it from your  face. Guess who?Maybe you. Maybe unicorns from the school?

Dzieci podają sobie czerwony pompon z ręki do ręki. Jak skończą mówić rymowankę, dziecko klaun odwraca się i musi zgadnąć, kto ma nosa? Have you got my nose?  Dzieci odpowiadają Yes, I have; No I haven’t

Myślę, że ten czerwony pompon można zastąpić kulką czerwoną z krepiny.

Pomysł Piąty

What’s the time Mr Dragon?

Popularna gra tym razem ze smokiem z uwagi na karnawał. Jedno dziecko jest smokiem i stoi na jednym końcu sali, pozostałe dzieci w drugim końcu klasy.

Children: What’s time Mr Dragon?

Dragon: It’s five o’clock

Dzieci robią 5 kroków w kierunku smoka. Smok chodzi pomiędzy dziećmi i sprawdza, czy się ktoś rusza ( dzieci musza stać nieruchomo- bo smok jest groźny) Jak ktoś się poruszy wracają na koniec sali. Znów smok wraca do swojej jaskini ( koniec sali) i dzieci pytają się smoka. Zwycięża dziecko, które jako pierwsze pokona smoka i dojdzie do jaskini.

 

 

 

 

 

Pomysł Szósty

Carnival Bingo

Do tej zabawy polecam moje autorskie karty BINGO. Nauczyciel mówi nazwy słówek karnawałowych, a zadaniem dzieci (możemy naszą  dużą grupę podzielić na pary) jest zakrywać usłyszane wyrazy. Drużyna /Uczeń, który jako pierwszy zakryje słówka mówi BINGO i wygrywa.

W grupach starszych polecam Wam odwrócone BINGO– tym razem przed zabawą dzieci zakrywają 5 obrazków z  9 podanych. I jak usłyszą swoje zakryte słowo- odkrywają je. Osoba, która jako pierwsza odkryje wszystkie zakryte przez siebie wyrazy mówi Bingo i wygrywa.

 

 

 

 

 

 

 

 

Pomysł Siódmy

Zabawa karciana I have got, who has got……..?

Przygotowałam 20 kart- które sprawdzą się w grupie 10 osobowej . Jeżeli macie bardzo duże grupy podzielcie dzieci na  2 drużyny mniejsze  ( wtedy drukujemy karty podwójnie) Dzieci siedzą w kole i   czytają zdania z kart obrazkowych. Dziecko , które ma usłyszane słowo na swojej karcie jest wywołane i czyta swoje zdanie z karty. Osoba, która jako pierwsza pozbędzie się swoich kart- wygrywa.

Dzieci bardzo lubią tą grę z uwagi, ze wszyscy mogą uczestniczyć w zabawie równocześnie. Nauczyciele także z uwagi na przywołanie koncentracji dzieci. Zabawę polecam od klasy 3.

 

 

 

 

 

 

Pomysł Ósmy

Bottle Game

Znana i lubiana zabawa z dawnych lat młodości. Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel układa w kole karty obrazkowe o tematyce Carnival. W środku koła kładzie butelkę. Wybrany uczeń kręci butelką i musi nazwać obrazek, które wskaże butelka .

Pomysł Dziewiąty

TPR SONGS

Piosenki TPR, które porwą starszych i młodszych do zabawy

Boom Chicka Boom Learning Station

Let’s get fit Jacka Hurtman ( numbers 1-100)

Tapati Tapata

Superman Mini Disco

Move and Freeze

Pomysł dziesiąty

Balloons Dance

Dzieci tańczą z balonikami w parach- balony, nie mogą spaść na ziemię. Nauczyciel mówi polecenia

Balloons  between your heads

Balloons  between your arms

Balloons  between your backs

Balloons  between your knees

Balloons  between your elbows

Balloons  between your noses

Balloons  between your hands

Balloons  between your armpits

 

Pomysł jedenasty

Words on the Balloons

Tym razem powtarzamy słownictwo. Musimy mieć przygotowane nadmuchane  5-6  balonów. Uczniowie siedzą w kole i odbijają miedzy sobą balony, ta osoba, która złapie balon pisze na balonie słowo związane z karnawałem i odbija balon do innej osoby. Słowa nie mogą się powtarzać. Im więcej słów na balonie tym trudniej. Maluchy mogą malować słówka i nazywać, dzieci starsze piszą wyrazy

Pomysł Dwunasty

Markers’ Battle

Tą zabawa nie jest mojego autorstwa i  poznałam ją dzięki Ani ze szkoły językowej z którą miałam przyjemność  współpracować rok temu. Dzieci pracują w niewielkich grupkach. Rycerze biją się na miecze, dzieci na markery i wiedzę. Potrzebujemy duży arkusz szarego papieru i mazaki w trzech kolorach np. czerwony, zielony i  niebieski. Na arkuszach  papieru nauczyciel pisze pierwsze literki  wyrazów w kolorze czarnym lub wyrazy z brakującymi literami do uzupełnienia  (wyrazy z tematu Carnival zaprezentowane na Flashcards)  – zadaniem dzieci jest dopisać resztę liter w swoim kolorze drużyny. Wygrywa drużyna, która napisze jak najwięcej słówek swoim kolorem markera.

Pomysł Trzynasty

Worksheets

Czas na utrwalenie poznanego słownictwa. W tym celu przygotowałam  krzyżówkę, wykreślankę,kartę na łączenie słów i obrazków na uzupełnienie liter w wyrazach. Karty sprawdza się z dziećmi od 3  do 5 klasy.

 

 

 

 

 

 

 

 

Pomysł Czternasty

Around Europe

Zabieramy dzieci w podróż dookoła Europy. Przygotowujemy w języku angielskim nazwy państw lub flagi. Zadaniem dzieci jest wysłuchać melodii danego kraju i stanąć w pobliżu flagi/ nazwy danego kraju np

Austria- Waltz Wiedeński, Rosja – Kazaczo, Francja   Kankan, Włochy – Makarena,
Grecja – Zorba, Hiszpania – Despacito, Brazylia -Samba de Janeiro

Pomysł Piętnasty

Pinata DIY

Jeżeli organizujecie bal karnawałowy to ten pomysł z pewnością spodoba się dzieciom. Potrzebujecie balon, stare gazety, klej wikol, farby, krepinę.

Instrukcję wykonania piniaty znajdziecie tutaj:

Jeszcze raz zachęcam Cie do skorzystania z moich autorskich materiałów o tematyce Carnival. Aby je otrzymać  proszę  o wpłatę symbolicznej kwoty 5-10 zł na rzecz potrzebujących z fundacji Się Pomaga https://www.siepomaga.pl/potrzebujacy/dla-ciebie.

Osoby, które wyślą mi na MAILA creativemargaret123@gmail.com dowód wpłaty na rzecz wybranego potrzebującego wyślę w zamian moje materiały:

– Carnival Flashcards – 20 szt
– Carnival Bingo- 10 szt
– Carnival I have got…. – 20 kart
– Carnival Wordsearch
– Carnival Matching
– Carnival Crossword
– Carnival Complete letters

 

Bardzo  dziękuję za Wasze wsparcie i czekam w komentarzach na Wasze propozycje zabaw!

Creative Margaret