Dziś chciałabym Wam przedstawić kilka sprawdzonych pomysłów na Dzień Kota. Nie jest to jeszcze popularne święto, ale dzieci wyjątkowo lubią koty i zabawy związane ze zwierzątkami. Dlatego postanowiłam wprowadzić ten dzień na swoich zajęciach.
Pomysł Pierwszy
Cat’s Family
Przygotowałam karty obrazkowe przedstawiające koty małe, duże, domowe i dzikie.Warto zacząć lekcję od przedstawienia dużej rodziny kociej i pokazać jak różne są koty.
Pomysł Drugi
Cats’ TPR Game
Pora na chwilę ruchu. Jedną z ulubionych zabaw moich uczniów jest zabawa w koty. Nauczyciel wypowiada komendy, dzieci nasladują koty wykonując daną czynność chodząc swobodnie po sali np.:
Meow like a cat
Stretch like a cat
Purr like a cat
Wag a tail like acat
Nudge like a cat
Scratch like a cat
Drink some milk like a cat
Wash paws like a cat
Uczniowie starsi mogą pobawić się w kalambury, wylosować karty obrazkowe, które przygotowałam i wykonywać daną czynność ( pozostali uczniowie odgadują
„What is a cat doing?”
Pomysł trzeci
Have you seen my cat?
Bardzo polecam książkę Have you seen my cats? autorstwa Erica Carle. Ksiązka opowiada historię chłopca, który szuka swojego kota, jednakże spotyka inne dzikie koty na swojej drodze.Ksiązka wspanale nawiązuje do kociego tematu i utrwala poznane słownictwo z zakresu nazw kotów dzikich.
Pomysł czarty
Have you seen my cat- circle game
Po przeczytaniu książki proponuję zabawę. Nauczyciel drukuje obrazki z kotami dzikimi i jednego kota domowego. Dzieci siedzą w kole, jeden uczeń odwraca się do ściany lub wychodzi z sali. Nauczyciel rozdaje dzieciom obrazki, które dzieci muszą schować. Zadaniem ucznia(który był odwrócony) jest odgadnąć które dziecko ma kota domowego? Dziecko zadaje kolegom pytanie: Have you seen my cat? Uczniowie, którzy nic nie mają odpowiadają No, I haven’t. Jeżeli uczeń ma kota dzikiego to odpowiada I have seen a lion, I have seen a leopard, I have seen a cheetach, I have seen a tiger. Zabawa trwa, aż do odgadnięcia osoby, która ma kota domowego.
Pomysł piąty
Cat’s Coding
Uwielbiam kodowanie. Jeżeli macie maty do kodowania to warto wydrukować kartki kolorowe i ułożyć napis CATS na macie. Przygotowałam dzieciom karty pracy do samodzielnego odkodowania głowy kota według opisu. Polecam od 6 lat.
Pomysł Szósty- HIT
Pete a Cat I want my white shoes SONG
W tamtym roku grupy przedszkolne zakochały się w piosence o kocie PETE , który nosił buty w różnych kolorach. Piosenka powstała na podstawie książki Pete a Cat. Oprócz tradycyjnego śpiewania możecie pobawić się w zabawę w sklep. W tym celu potrzebujecie maskotki kota i wydrukowane buty w różnych kolorach. Kot prosi o buty w danym kolorze. Can I have red shoes , please? Here you are! Thank you!
Pomysł Siódmy
Karty pracy
Podsumowaniem kocich zajęć może być wykonanie karty pracy, którą przygotowałam.
Have a nice Cat’s Day!
Jeżeli chcecie otrzymać materiały to zapraszam Was do wsparcia chorego na nowotwór 4 letniego Arka. Wpłacając min 1 zł otrzymacie podziękowanie z linkiem z dostępem do materiałów. Zapraszam
https://www.siepomaga.pl/creativemargaret
Creative Margaret