Pumpkin Day
Ponieważ już od pewnego czasu nie prowadzę lekcji Halloween, postanowiłam przygotować moim uczniom Pumpkin Day i skupić się na temacie emocji. Oto kilka moich propozycji:
POMYSŁ 1
PUMPKINS’ EMOTIONS
Prezentacja flashcards z pokazywaniem emocji . Dzieci poznają emocje, naśladują ruchy nauczyciela i głośno potarzają
Happy ( nauczyciel uśmiecha się szeroko i pokazuje dynię wesołą). Dzieci naśladują nauczyciela
Sad (nauczyciel ma smutną buzię )
Sleepy (nauczyciel ziewa i układa ręce pod głowę- symbol spania)
Angry ( nauczyciel marszczy czoło i tupie nogami)
Scared (nauczyciel trzęsie się i wyciąga ręce do góry i mówi : „Oh, no!”)
Grumpy ( ręce złożone na piersiach, głowa kiwa się na boki)
Worried (ręce na głowie)
Następnie nauczyciel pokazuje dynie i dzieci muszą pokazać emocje i nazwać obrazek
POMYSŁ 2
PUMPKIN RHYME/SONG
Happy Pumpkin, happy pumpkin, round and fat,
Turn into a Jack-o-Lantern just like that!
Sad Pumpkin, sad pumpkin, round and fat,
Turn into a Jack-o-Lantern just like that!
Angry Pumpkin, angry pumpkin, round and fat,
Turn into a Jack-o-Lantern just like that!
Sleepy Pumpkin, sleepy pumpkin, round and fat,
Turn into a Jack-o-Lantern just like that!
Grumpy Pumpkin, grumpy pumpkin, round and fat,
Turn into a Jack-o-Lantern just like that!
Nauczyciel rozdaje dzieciom pomarańczowe talerzyki to są nasze dynie (round and fat) . Dzieci trzymają talerzyki nad twarzą. Mówią rymowankę i na słowo just like that odkrywają talerzyki i pokazują emocje.
Można tę rymowankę także zaśpiewać:
POMYSŁ 3
MAGIC PUMPKIN EXPERIMENT
Do wykonania eksperymentu potrzebujemy:
– talerzyk biały
-woda
Cukierki skittles w kolorze pomarańczowym oraz zielonym
Układamy cukierki na talerzyku tworząc dynię i zalewamy wodą. Pod wpływem wody, uwalnia się barwnik i tworzy się dynia.
POMYSŁ 4
PUMPKIN MEMORY ( SZUKAMY PARY, NAZYWAMY EMOCJE)
Pomysł 5
ONE LITTLE PUMPKIN SONG
Ponieważ dzieci znają już emocje mogą z pewnością zaśpiewać piosenkę :
One little pumpkin smiling , smiling Super Simple Songs
POMYSŁ 6
HOW MANY PUMPKIN’S SEEDS?
Zadaniem dzieci jest dopasować liczbę do ilości ziarenek
POMYSŁ 7
ORANGE PUMPKIN, ORANGE PUMPKIN WHAT CAN YOU SEE? STORY
Książeczkę stworzyłam w tamtym roku , ale z pewnością przypomnę dzieciom. Zachęcam Was, aby dzieci podczas czytania książeczki pokazywały emocje na swoich twarzach.
POMYSŁ ÓSMY
PUMPKIN VOLCANO
Do wykonania tego eksperymentu potrzebujemy:
– dynię(wycinamy oczy, nos, usta)
– sodę oczyszczoną
– płyn do mycia naczyń
– ocet
Ewentualnie barwnik
POMYSŁ DZIEWIĄTY
PUMPKIN BALLOON CRAFT
Potrzebujemy :
Pomarańczowy balonik, mazaki
Dzieci malują twarz na nadmuchanym baloniku malują wybraną emocje. Nauczyciel pyta się dzieci
How is your pumpkin today?
My pumpkin is happy
My pumpkin is sad
Pomysł dziesiąty
TPR PUMPKIN GAME
Dzieci stoją w kole, trzymają swoje baloniki
Nauczyciel mówi:
If your pumpkin is happy clap your hands
If your pumpkin is sad cry aloud
If your pumpkin is angry stomp your feet
If your pumpkin is grumpy nod your head
If your pumpkin is sleepy take a nap
Jeżeli szukacie więcej inspiracji zapraszam do zapoznania się z moim zeszłorocznym wpisem- znajdziecie rymowanki oraz inne zabawy na ten dzień.
http://creativemargaret.pl/pumpkin-day/
materiały możecie pobrać tutaj:
https://drive.google.com/drive/folders/1ga8j_y6lo24b-2zXGPrJSttN_Cf-IS79?usp=sharing
Stay tuned
Creative Margaret