Sea Animals’ Day 8th JUNE

SEA ANIMALS’  DAY 8TH JUNE

Już wkrótce obchodzić będziemy Dzień Zwierząt Morskich. Z tej okazji przygotowałam kilka propozycji zabaw na ten dzień

ZABAWA PIERWSZA

 FLASHCARDS

Prezentujemy dzieciom słówka. Aby przedstawić to w ciekawy sposób możemy:

Przygotować folię niebieską- musi być przezroczysta (to będzie nasz ocean).Włożyć karty okrągłe pod folię. Nauczyciel mówi:

In the deep, deep sea what can I see?

Nauczyciel zagląda pod folię i pokazuje gest. Dzieci odgadują co jest w wodzie?

Pokazujemy  falujące palce na dłoni: (na podstawie gestu- dzieci odgadują, co to jest za zwierzątko?) Odpowiedź: an octopus

Pokazujemy gest żółwia (jedna dłoń wyprostowana, druga ułożona w piąstkę na niej (jako muszla) Odpowiedź: a turtle

Pokazujemy nad głową za pomocą dłoni jak wypływa nam fontanna Odpowiedź : a whale

Pokazujemy gest: ręce złożone jak do modlitwy, otwierają się jak muszla. Odpowiedź: a clam

Pokazujemy gest rekina :ręce złączone nad głową, jak grzbiet. Odpowiedź: a shark

Pokazujemy gest: palce zgięte w jedną stronę/ wyprostowane, ręka także  wyprostowana, ręka obraca się w prawo lub w lewo Odpowiedź :  a seahorse

Pokazujemy na dwóch rękach szczypce kraba/tki symbol dzióbka . Odpowiedź a crab

Pokazujemy gest: palce przy sobie na obu dłoniach ,machamy góra/dół. Odpowiedź :a jellyfish

Pokazujemy na rękach fale góra/dół. Odpowiedź:  a dolphin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZABAWA DRUGA

 WHAT IS IN THE WATER?

In the deep, deep sea what can you see? I can see a crab that is looking at me

Do tej zabawy potrzebujemy pojemnik lub miskę z wodą. Możemy wykorzystać figurki zwierząt morskich lub puzzle piankowe do kąpieli

  • Przygotować pojemnik/miskę z wodą i piankowe zwierzątka morskie (piankowe puzzle do kąpieli). Dzieci wyławiają zwierzątka i umieszczają obok karty obrazkowej mówiąc rymowankę.

In the deep, deep sea what can you see? I can see a crab that is looking at me. Dziecko wyławia kraba z wody.

 

Alex PIANKOWE PUZZLE DO KĄPIELI Zwierzątka morskie – YouTube

  • Przygotować pojemnik/miskę z wodą i figurki zwierząt morskich. Zadaniem dzieci jest wyłowić figurkę i nazwać

In the deep, deep sea what can you see? I can see a  shark that is looking at me. Dziecko wyławia rekina  z wody.

Zestaw Edukacyjny Zwierząt Morskich Figurki Delfin 10586366204 – Allegro.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZABAWA TRZECIA

A JELLYFISH

Jedną z ulubionych zabaw morskich z pokazywaniem  jest Jellyfish. Wykonujemy ruchy naśladując nauczyciela.

Repeat after me.

 Arms up. Wrists together. The jellyfish, the jellyfish, the jellyfish, the jellyfish. (nadgarstki razem)

Arms up. Wrists together. Elbows together. The jellyfish, the jellyfish, the jellyfish, the jellyfish. (nadgarstki/łokcie razem)

Arms up. Wrists together. Elbows together. Knees together. The jellyfish, the jellyfish, the jellyfish, the jellyfish.(nadgarstki, łokcie,kolana razem)

Arms up. Wrists together. Elbows together. Knees together. Feet together. The jellyfish, the jellyfish, the jellyfish, the jellyfish. ( nadgarstki, łokcie,kolana, stopy razem)

Arms up. Wrists together. Elbows together. Knees together. Feet together. Head back. The jellyfish, the jellyfish, the jellyfish, the jellyfish. ( nadgarstki, łokcie ,kolana, stopy razem, głowa do góry)

 

 

 

 

 

The Jellyfish | Kids Songs | Super Simple Songs – YouTube

ZABAWA CZWARTA

SLIPPERY FISH

Wspaniała piosenka/rymowanka z pokazywaniem odkryta przez Jbrary

Slippery Fish: Storytime Song – YouTube

Slippery fish, slippery fish, sliding through the water, Slippery fish, slippery fish, Gulp, Gulp, Gulp! Oh, no! It’s been eaten by an … Octopus,

 Octopus, octopus, squiggling in the water Octopus, octopus, Gulp, Gulp, Gulp! Oh, no! It’s been eaten by a … Tuna fish,

Tuna fish tuna fish, flashing in the water, Tuna fish, tuna fish, Gulp, Gulp, Gulp! Oh, no! It’s been eaten by a … Great white shark,

Great white shark, great white shark, lurking in the water, Great white shark, great white shark, Gulp, Gulp, Gulp! Oh, no! It’s been eaten by a … Humongous whale

Humongous whale, humongous whale, spouting in the water,

Humongous whale, humongous whale, Gulp! … Gulp! … Gulp! … BURP! (Cover your mouth.) Excuse me!

 

 

 

 

 

ZABAWA PIĄTA

LITTLE FISH IN THE  WATER  (POLECAM DLA MALUCHÓW )

Do tej zabawy przygotowujemy kolorowe rybki wycięte z kolorowego papieru (yellow /red/blue /orange /green)  . Mówimy rymowankę z dziećmi i pokazujemy. Za każdym razem jedno dziecko wkłada rybkę  w danym kolorze do naszego oceanu (miska z niebieską folią)

Bubble, Bubble, Pop! : Storytime Song – YouTube

 

 

One little red fish swimming in the water, swimming in the water, swimming in the water. (ręce złączone jak do modlitwy pokazujemy ruch pływania)

One little red fish swimming in the water, (ręce złączone jak do modlitwy pokazujemy ruch pływania)

Bubble, bubble, bubble, bubble…POP! (palcem wskazującym na obu rękach  kręcimy do góry – pokazujemy bąbelki, na koniec klaskamy- bąbelek pęka)

 

Two little blue fish swimming in the water, swimming in the water, swimming in the water.

Two little  blue fish swimming in the water,

Bubble, bubble, bubble, bubble…

Zabawa bardzo prosta i chętnie wykonywana przez dzieci nawet 3 letnie.

Bubble, Bubble, Pop! : Storytime Song – YouTube

 

ZABAWA Szósta

SONGS

Piosenka z pokazywaniem muszą koniecznie zagościć na naszych zajęciach .Oto najlepsze z nich:

Animals in the Ocean

Animals In The Ocean | Kids Song | Lyrics | Nursery Rhyme | Animal Song – YouTube

 

 

 

 

 

Finger Family Sea Version

Finger Family (Sea Animals Version) | CoComelon Nursery Rhymes & Kids Songs – YouTube

 

ZABAWA SIÓDMA

HIDE MR SHARK IS COMING

Nauczyciel tłumaczy dzieciom , że wyruszają w podróż podwodną i jak zobaczą rekina trzeba się schować. (Zakryć rękoma twarz lub skulić się). Moi uczniowie w szkole wchodzą pod ławki.

Nauczyciel mówi: What do you see when you dive in the deep sea? Nauczyciel pokazuje karty obrazkowe- dzieci nazywają obrazki- jak pokaże rekina dzieci się chowają. Zabawa uniwersalna, bez przygotowania.

 

 Zabawa ÓSMA

THE ANIMALS IN THE SEA CIRCLE GAME

Do tej zabawy potrzebujemy chustę animacyjną, karty obrazkowe ze zwierzątkami morskimi. Dzieci trzymają chustę i chodzą dookoła mówiąc rymowankę/ śpiewają na melodię piosenki  „The wheels on the bus”.

 

 

The waves in the sea go up and down

Up and down, up and down (chusta góra/dół)

The waves in the sea go up and down

Up and down, up and down (chusta góra/dół)

All day long

 

The crab in the sea goes click,click,click

Click,click,click,cick,click,click

The crab in the sea goes click,click,click

All day long ( jeden uczeń nurkuje pod chustę i wyławia kartę z krabem)

 

The shark in the sea goes chomp,chomp,chomp

Chomp,chomp,chomp,chomp,chopm,chomp

The shark  in the sea goes chomp,chomp

All day long ( jeden uczeń nurkuje pod chustę i wyławia kartę z rekinem)

 

The jellyfish  in the sea goes wiggle, wiggle, wiggle

wiggle, wiggle, wiggle ,wiggle, wiggle, wiggle

The jellyfish  in the sea goes wiggle, wiggle, wiggle

All day long ( jeden uczeń nurkuje pod chustę i wyławia kartę z meduzą)

 

The starfish  in the sea goes round and round

round and round, round and round

The starfish  in the sea goes round and round

All day long (jeden uczeń nurkuje i przynosi rozgwiazdę)

 

The clam  in the sea goes open and shut

open and shut ,open and shut

The clam  in the sea goes open and shut

All day long (jeden uczeń nurkuje i przynosi małże )

 

The seahorse  in the sea goes  up and down

up and down, up and down

The seahorse in the sea goes up and down

All day long (jeden uczeń nurkuje i przynosi konika morskiego

 

ZABAWA DZIEWIĄTA

ANIMALS IN THE SEA – GROUP CIRCLE  GAME

Nauczyciel tłumaczy dzieciom, że ocean potrafi się zmieniać i zwierzątka dostosują się do okoliczności.

Wersja dla maluchów nauczyciel wydaje polecenia- dzieci chodzą w kole zgodnie z ruchem wskazówek zegara i usłyszanym hasłem

High tide/Przypływ (zwierzątka poruszają się w kole szybko)

Low tide/ Odpływ (zwierzątka poruszają się wolno w kole)

Tide turns/Zakręty (zwierzątka zmieniają kierunek chodzenia po kole)

Fisherman is about /Rybak w pobliżu (dzieci chodzą na kucaka by uniknąć sieci)

Sharks (zwierzątka chodzą do tyłu)

Coral reef/Rafa koralowa  (zwierzątka skaczą)

 

Wersja dla starszych dzieci (klasy 2-3)  Nauczyciel dzieli dzieci na różne zwierzątka ( 4 grupy) : CRABS, SEAHORSES, JELLYFISH,OCTOPUSES . Jeden uczeń zostaje rybakiem. Mówi polecenia. Dzieci słuchają rybaka i wykonują dane polecenie np.

Jeżeli rybak/uczeń mówi high tide – to chodzą szybko wszystkie dzieci, natomiast jeżeli wymieni nazwę zwierzątka danego np. octopuses high tide  to tylko ośmiornice się ruszają szybko, pozostałe dzieci stoją w kole jak pionki i dzieci ruszają się między nimi.

Zabawa uczy koncentracji i współpracy w grupie.

 

ZABAWA DZIESIĄTA

CHARLIE OVER THE OCEAN

Dzieci stoją w kole. Jedna osoba jest rybakiem Charlie i chodzi dookoła na zewnątrz koła. Dzieci mówią rymowankę- jak skończą Charlie rybak dotyka pleców osoby i ta zaczyna gonić rybaka Charliego dookoła koła. W tym czasie Charlie po dotknięciu pleców ucieka i siada na miejsce dotkniętej osoby .

Charlie over the ocean 2x  Rybak chodzi dookoła

Charlie over the sea 2x   Rybak chodzi dookoła

Charlie caught a big fish 2x Rybak dotyka osobę z koła

Can’t catch me  Rybak ucieka dookoła koła , a wskazana osoba  stara się złapać Charliego.

Charlie over the ocean – YouTube

ZABAWA JEDENASTA

I HAVE GOT WHO HAS GOT?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZABAWA DWUNASTA

SEA ANIMALS BINGO GAME

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Materiały możesz otrzymać- napisz do mnie prześlę Ci szczegóły

 

Have a nice Sea Animals’ Day!

Creative Margaret