WINTER TIME
Choć za oknami szaro i deszczowo postanowiłam swoje pierwsze zajęcia w przedszkolu przeprowadzić o zimie. Poniżej przedstawiam kilka sprawdzonych pomysłów
POMYSŁ PIERWSZY
WINTER VOCABULARY
Słownictwo zimowe wprowadzę za pomocą flashcards: winter, snow, icicle, ice, snowman, snowball, blizzard, snowglobe, mountains
Karty obrazkowe zakrywam niebieską kartką techniczną A4 i odkrywam po fragmencie obrazek- dzieci odgadują słowo. Następnie powtarzamy wyrazy kilka razy.
POMYSŁ DRUGI
SNOWBALL FIGHT
Nasze karty obrazkowe wieszamy na tablicy. Przygotowujemy kule śnieżne z białej kartki papieru. Nauczyciel mówi słowo- a zadaniem ucznia jest rzucić papierową kulą śnieżną na odpowiednią kartę obrazkową.
POMYSŁ TRZECI
SNOWFLAKE TIC TAC TOE
Karty obrazkowe rozkładamy na podłodze 3X3. Drukujemy śnieżynki w dwóch różnych kolorach np. białą i niebieską. Zadaniem dzieci jest nazywać karty i położyć na obrazku swoją śnieżynkę w kolorze swojej grupy. Drużyna, która jako pierwsza ułoży linię zbudowaną z 3 śnieżynek wygrywa.
POMYSŁ CZWARTY
PIOSENKA SNOWFLAKE KIBOOMERS
Do tej piosenki proponuję wykonać płatki śniegu na patyczkach laryngologicznych i w trakcie śpiewanie pokazywać ruchy
Snowflakes, snowflakes dance around,(obracamy się dookoła)
Snowflakes, snowflakes touch the ground.(dotykamy ziemi)
Snowflakes, snowflakes in the air, (śnieżynki wirują w powietrzu)
Snowflakes, snowflakes everywhere. ( machami śnieżynkami przed sobą)
Snowflakes, snowflakes dance around, (obracamy się dookoła)
Snowflakes, snowflakes touch the ground.(dotykamy ziemi)
POMYSŁ PIĄTY
SENSORY WORDS
Do tego zadania potrzebujemy tacki, mąki ziemniaczanej , word/picture cards związanych z zimą. Zadaniem uczniów jest napisać palcem po śniegu wyraz przedstawiony na picture/word cards.
POMYSŁ SZÓSTY
SENSORY BAG – PRACA W GRUPACH
Tą aktywność polecam dzieciom od klasy 2. Do wykonania torebki sensorycznej potrzebujemy: woreczek strunowy, konfetti śnieżynki, żel do włosów, niebieską kartka papieru, grubą taśmę (polecam grubą taśmę izolacyjną do zaklejenia brzegów torebki- do nabycia w marketach budowlanych dział elektryczny). Na niebieskiej kartce permanentnym markerem piszemy słówka zimowe, kartkę laminujemy, wkładamy do woreczka strunowego, dodajemy żel i śnieżynki. Całość zamykamy i zabezpieczamy taśmą. Zadaniem dzieci jest odsuwać żel i śnieżynki, odkrywać słówka, czytać – dopasowywać do obrazków wiszących/wykonać notatkę w zeszycie z odkrytych słów np. na ścianie. (Which winter words did you find in your sensory bags?)
POMYSŁ SIÓDMY
SENSORY SNOW
Najlepiej uczymy się przez zabawę i działanie. Polecam wykonać z dziećmi sztuczny śnieg z którego możecie wykonać zadania : make a snowman, make a big/smalll snowball, make an igloo
Przepis 1 :
Składniki:
Mąka ziemniaczana, olej spożywczy. Do maki dodajemy stopniowo olej- wyrabiamy masę do uzyskania lepkiej konsystencji. Doznania sensoryczne murowane- śnieg skrzypi jak prawdziwy😊
Przepis 2
Pielucha jednorazowa, woda, miska. Pieluchę rozcinamy, wyjmujemy granulki, dodajemy stopniowo wodę do uzyskania lepkiej konsystencji.
Przepis 3
Pianka do golenia, 8 opakowań sody oczyszczonej. Składniki mieszamy z sobą do uzyskania lepkiej konsystencji (masa jest bardzo puszysta- fajne doznania dotykowe)
POMYSŁ ÓSMY
DANCE LIKE SNOWFLAKES RHYME
Pomysł zaciągnięty z kanału Jbrary. Proponuję zamiast prezentowanych chustek użyć niebieskich pasków z krepiny
Dance like snowflakes, dance like snowflakes
In the air, in the air
Whirling, twirling snowflakes Whirling, twirling snowflakes
Everywhere, everywhere
Dance Like Snowflakes: Scarf Song – YouTube
POMYSŁ DZIEWIĄTY
SNOWFLAKES RHYME
Cudowna rymowanka z pokazywaniem na melodię Twinkle Twinkle little star
Snowflake, snowflake in the sky
love to watch you floating by
Down you fall upon the ground
Down you fall without a sound
Snowflake, snowflake in the sky
love to watch you floating by
Snowflake, Snowflake in the Sky: Storytime Song – YouTube
POMYSŁ DZIESIĄTY
SNOWMAN FREEZE SONG The Learning Station
Piosenka z pokazywaniem- dużo ruchu, dużo zabawy:)
POMYSŁ JEDENASTY
WINTER BINGO
Zadaniem uczniów jest zakrywać usłyszane wyrazy. Do tego mogą posłużyć mini śnieżynki/kulki z waty.
POMYSŁ DWUNASTY
WINTER ALPHABET
Dzieci dzielimy na dwie drużyny. Zadaniem teamsów jest ułożyć ze śnieżynek z literkami słówka zimowe. Warto rozwiesić na tablicy wyrazy – aby dzieci układały słowa według wzoru.
POMYSŁ TRZYNASTY
WINTER CODING
Do wykonania tego zadania potrzebujemy maty do kodowania i naszych śnieżynek. Uczniowie układają śnieżynki na usłyszanym polu na macie
Wzór do ułożenia SNOWFLAKE:
A5,B5,C5,D5,E5,F5,G5,H5,I5
E2,E3,E4,E5,E6,E7,E8
D6,D7,D8
F6,G7,H8
D4,C3,B3
F4,G3,H2
Polecam matę od Kasi Niemiec ze sklepu Learn How to Teach
Materiały są do pobrania znajdziesz tutaj:
https://drive.google.com/drive/folders/11ewSyh3mIU_jWm7i6_nLOU1SYlErxgOz?usp=sharing
Mam nadzieję, że zainspirowałam Was do ciekawych aktywności językowych. Czekam na Wasze komentarze.
Stay tuned
Creative Margaret
Ciekawe pomysły. Skorzystam i dziękuję 😀