English Language Day 23rd APRIL

English Language Day

 

23 kwietnia obchodzimy Dzień Języka Angielskiego. Z tego powodu przygotowałam moim uczniom kilka ciekawych aktywności. Ponieważ obecnie pracuję w trybie hybrydowym – opracowałam prezentacje, które wykorzystam na swoich zajęciach online oraz w klasie. Aktywności, które proponuję dotyczą uczniów klas 1-4.

Propozycja 1 (KLASY 3-4)

ENGLISH IN 24 ACCENTS

Przedstaw uczniom jak język angielski może różnie brzmieć. Obejrzyjcie wspólnie filmik,  poproś dzieci, aby zapamiętały, w jakich krajach ludzie mówią po angielsku. Następnie wyświetl dzieciom mapę świata i spróbujcie wspólnie odszukać kilka krajów: the USA, th UK, Ireland, Jamaica, Australia, New Zealand,  Guyana, Barbados, Malta, Dominica.

The English Language In 24 Accents – YouTube

 

Propozycja 2

Smart Parrots (klasy 1-4)

Podczas tej aktywności korzystamy z prezentacji Greetings and Popular Phrases

Pobawcie się w zabawę Smart Parrots . Nauczyciel papuga podaje zwrot powitalny np.  Good morning! Jeżeli  ten sam zwrot jest akurat wyświetlany na tablicy interaktywnej  dzieci powtarzają za nauczycielem Good morning. Natomiast jeżeli nauczyciel wyświetla Goodbye, a mówi Good morning (dzieci nie powtarzają, bo są mądrymi papużkami). Jeżeli nie macie możliwości wyświetlenia prezentacji na tablicy- wydrukujcie, powieście na tablicy i w trakcie zabawy pokazujcie na zwrot. Zabawa nie tylko jest doskonałą formą drillingu, ale również rozwija umiejętności czytania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Propozycja 3

TALKING PICTURES ( KLASY 1-2)

Nauczyciel pokazuje dzieciom obrazki i tłumaczy, że z każdym obrazkiem związane są słowa/zwroty. Najpierw nauczyciel pokazuje obrazki i prosi dzieci o powtarzanie zwrotów, następnie prosi dzieci, aby odgadły znaczenie słów. Celem tej zabawy jest ,aby dzieci widząc obrazek potrafiły powtórzyć cały zwrot.

Potrzebujemy obrazki:  wschód słońca ( Good Morning), słońce ( Good Afternoon), zachód słońca ( Good evening), księżyc ( Good night), łapka machająca ( Hello) (Bye), obrazek jedzenia ( Bon apetit!), Obrazek zegarka ( I’m sorry, I’m late!), koniczynka ( Good luck!), kciuk do góry( How are you? I’m fine thank you!), pociąg ( Have a good trip/journey!), uśmiechnięta buzia ( Have a nice day!), obrazek nosa (Bless you!), talerzyk ( Help yourself!), tort ( Happy Birtday!)

Dzieci z klas 3-4 mogą wykonać kartę pracy- połącz wyrażenia w języku polskim i angielskim.

 

 

 

 

 

 

Propozycja 4

TONGUE TWISTERS ( KLASY 2-5)

Bardzo lubię z moimi uczniami na koniec zajęć, kiedy jeszcze mam czas na lekcji  czytać krótkie  tongue twisters. W tym celu  przygotowałam prezentację, w której przedstawiam kilka popularnych łamańców językowych w sam raz dla najmłodszych uczniów. Podziel dzieci na grupy – każda z grup losuje liczbę/ lub podaję liczbę dla grupy przeciwnej (1-14) Nauczyciel wyświetla tongue twisters – najpierw sam czyta, a potem zachęca dzieci z danej grupy do przeczytania. Jeżeli grupa przeczyta bezbłędnie- otrzymuje 3 pkt, z jednym błędem 2 pkt, a błędami 1 pkt (doceniamy starania dzieci)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Propozycja 5

AMERICAN ENGLISH ( KLASY 1-4)

Moje dzieci często dopytują się dlaczego do jednego słowa polskiego można użyć innych słów angielskich? Dlaczego w piosence jest eraser, a nie rubber, jak w podręczniku. English Language Day jest doskonałą okazją, aby pokazać dzieciom różnice pomiędzy AmE ora BrE. I tym razem przygotowałam prezentację z najbardziej popularnym wyrazami. Nauczyciel przestawia dzieciom słownictwo i prosi o zapamiętanie, następnie zachęca dzieci do zabawy: Nauczyciel podaje słówko po brytyjsku- zadaniem dzieci jest podać po amerykańsku np. Trousers-Pants, Shop-Store itp. Sprawdzi się tutaj także inna zabawa: Nauczyciel pisze na tablicy 10 par słówek w różnych miejscach- zadaniem dzieci jest wyłapać pary i wypisać do zeszytu.

 

 

 

 

 

 

 

 

Propozycja 6

DICTIONARY PROJECT (KLASY 2-3)

Moje drugie klasy wykonały przepiękne słowniczki obrazkowe przedstawiające różne słówka po angielsku i amerykańsku. Polecam jako formę pracy grupowej lub zadanie domowe.