PUMPKIN DAY
W wielu szkołach i przedszkolach organizowany jest Pumpkin Day jako alternatywa do Halloween Day. Przypomnę , że święto to obchodzimy 26 października. Ponieważ sezon dyniowy jest w pełni- chciałabym Wam przedstawić moje propozycje zabaw , które wykorzystam w tym roku szkolnym zarówno na zajęciach z przedszkolakami, jak i w klasach 1-3 SP
POMYSŁ PIERWSZY
PUMPKINS AND EMOTIONS
Przygotowałam zestaw kart obrazkowych przedstawiających dynie i różne emocje np. happy, sad, angry, bored, worried. Dynie stworzyłam w programie Paint 3d, a grafikę zaczerpnęłam ze strony www.pixabay.com
Karty wykorzystujemy nie tylko do prezentacji nowego słownictwa, ale możemy zagrać w tradycyjną grę memory.
POMYSŁ DRUGI
PUMPKIN PUMPKIN ON THE GROUND
Dzieci stoją w parach naprzeciwko siebie
Piosenka z pokazywaniem na melodię Twinkle Twinkle Little Star
Pumpkin, pumpkin on the ground ( pokazujemy palcem na ziemię)
How’d you get so big and round? ( pokazujemy rozmiar duży – dzieci stoją w parach i trzymają się za ręce ruch do góry i następnie trzymając się za ręce pokazujemy kształt okrągły ( ruch ręce na bok)Dynia duża i okrągła
Now you look like a great big ball ( stojąc w parach, trzymając się za ręce, kołyszemy rękoma na boki)
Pumpkin, pumpkin on the ground ( j.w.)
How’d you get so big and round? (j.w.)
POMYSŁ TRZECI
ROLL AND DRAW A PUMPKIN
Dzieci dzielimy na dwie grupy. Zadaniem każdej z drużyn jest namalowanie jak najszybciej dyni na tablicy zgodnie z instrukcją. W tym celu uczniowie po kolei rzucają kostką do gry i mogą namalować tylko tą część ciała dyni, której jest przypisana ilość oczek na kostce. Jeżeli po raz drugi wylosują np. dwa oczka i już mają tą część ciała to tracą kolejkę. Gra jest bardzo prosta w przygotowaniu i emocjonująca. Plakat z instrukcją pdf wysyłam zainteresowanym
POMYSŁ CZWARTY
PUMPKIN, PUMPKIN WHAT DO YOU SEE?
Inspiracja do stworzenia tej książki o emocjach i dyniach była książka Brown bear, brown bear what do you see?
Podczas czytania nazywamy emocje dyni . Ponieważ tekst książeczki jest prosty i powtarza się zachęcamy dzieci do aktywnego udziału i powtarzania zwrotów.
Karty pdf /jpg z treścią książeczki wysyłam zainteresowanym.
POMYSŁ PIĄTY
PUMPKIN ALPHABET
Dynie z literami alfabetu wykorzystam w moich klasach trzecich. Układamy dynie tak, aby litery alfabetu były zakryte i ułożone w różnej kolejności. Następnie mówimy wierszyk o dyniach na zasadzie wyliczanki. Na którą dynię wypadnie, to tą kartę odkrywamy i zadaniem dzieci jest powiedzenie alfabetu do wylosowanej literki. Np. kończymy rymowankę i odkryta karta to dynia z literką F to zadaniem uczniów jest powiedzieć alfabet od A-F
One little, two little, three little pumpkins
Four little, five little, six little pumpkins
Seven little, eight little
Nine little pumpkins
Ten pumpkins on the vine
POMYSŁ SZÓSTY
PUMPKIN BALLOOONS
Do tej zabawy potrzebujemy balony w kolorze pomarańczowym. Zadaniem dzieci jest wypisać na balonach symbole jesieni. Następnie włączamy piosenkę o dyni np. Five Little Pumpkins i dzieci chodzą po klasie, odbijają balony mówiąc na głos słowa, które widzą napisane. Grupy przedszkolne mogą namalować na balonach obrazki przedstawiające dary jesieni.
POMYSŁ SIÓDMY
I AM A HUNGRY PUMPKIN
Do tej zabawy potrzebujemy pudełko po butach, wyciętą z tektury dynię z otwartą buzią. Naklejamy dynię na pudełko i wycinamy otwór także w pudełku. W ten sposób stworzymy Mr Pumkin. Zadaniem uczniów jest nakarmić dużą dynię, używając małych dyni w różnych kolorach. Mr Pumkin prosi dzieci: Can I have an green pumpkin, please? Here you are! Thank you!
POMYSŁ ÓSMY
PUMPKINS POEM
Mówiąc ten wierszyk przygotowujemy obrazki dyni: duża, mała, podłużna, pomarańczowa, ciężka (największa ze wszystkich) .Dynie leżą na dywanie/wiszą na tablicy w trakcie mówienia
Big pumpkins
Orange pumpkins
Heavy and small
Round pumpkins
Thin pumpkins
I like pumpkins of all
POMYSŁ DZIEWIĄTY
WHO ROLLED THE PUMPKIN? ( HIT)
Zabawa podobna do Who took the cookie from the cookie jar? Tym razem drukujemy mały obrazek dyni lub przynosimy mini dynię na zajęcia – zadaniem dzieci jest odgadnąć kto zabrał dynię z pola i ukrył. Dzieci siedzą w kole, mówimy rymowankę i podajemy po kolei imiona uczniów, aż do odgadnięcia osoby, która ma naszą mała dynię
Who rolled the pumpkin
From the top of the hill?
Ania rolled the pumpkin
from the top of the hill
Who me?
Yes you!
Not me
Then who?
POMYSL DZIESIĄTY
PUMPKIN VOLCANO
W tym celu potrzebujemy słoik, na który przyklejamy obrazek dyni. Do środka słowika wlewamy ocet ( ¾ pojemności) . Następnie barwimy ocet na dowolny kolor- ( zielony jest the best) W tym celu możemy wykorzystać kolorową bibułkę. Następnie prosimy dziecko, aby dodało trochę płynu do mycia naczyń. Na koniec czarujemy naszą dynię magiczną różdżką i dosypujemy sodę do naszej mikstury. W wyniku połączenia składników powstaje kolorowa piana, która wypływa ze słoika powodując efekt WOW. Jeżeli mamy lampion z dyni, to słoik możemy wstawić do środka- wtedy piana będzie wychodzić górą i dziurkami oczu, nosa i buzi naszego lampionu.
POMYSL JEDENASTY
PIOSENKA FIVE LITTLE PUMPKINS
One little pumpkin smiling smiling.
One little pumpkin smiling smiling
One little pumpkin smiling smiling
One little pumpkin is happy.
Two little pumpkins pouting pouting.
Two little pumpkins pouting pouting.
Two little pumpkins pouting pouting
Two little pumpkins are grumpy.
Three little pumpkins yawning yawning.
Three little pumpkins yawning yawning.
Three little pumpkins yawning yawning.
Three little pumpkins are sleepy.
Four little pumpkins crying crying.
Four little pumpkins crying crying.
Four little pumpkins crying crying
Four little pumpkins are sad.
Five little pumpkins laughing laughing.
Five little pumpkins laughing laughing.
Five little pumpkins laughing laughing.
Five little pumpkins are playing.
POMYSŁ DWUNASTY
PUMPKIN CLOUD WORDS
Jakie słówka jesienne kryje w sobie dynia? Masz czas 60 sekund, wypisz wszystkie. Klasy starsze wypisz i podaj ilość.
Polecam od klasy 3 SP
Plik jpg ( chmurę dynię) wysyłam zainteresowanym
Darmowy generator chmur wyrazowych:
https://wordart.com/edit/nsp2kndvit2j
POMYSŁ TRZYNASTY
PUMPKIN CRAFT
Przygotowujemy paseczki w kolorze pomarańczowym i dwa listki zielone. Uczniowie wypisują na paskach nazwy np. jesienne symbole, zdania ( opis jesieni, dyni, zwierzątka jesiennego). Następnie sklejamy paski na gwiazdę jednym końcem wszystkich pasków i łączymy wszystkie paski , aby powstała nam okrągła kula. Na górze przyklejamy listki. Dyni mogą ozdobić nasze klasy lub dzieci mogą zabrać do domu , jako pamiątkę z przeprowadzonej lekcji.
Mam nadzieję, że zainspirowałam Was do zorganizowania Pumpkin Day w waszych szkołach i przedszkolach jako alternatywę do Halloween Day.
W mojej szkole SP organizuje konkurs na projekt wesołego lampionu z dyni, który przedstawia zwierzątko jesienne np dynia lis, dynia sowa, dynia jeż, dynia wiewiórka. Jak tylko otrzymam projekty uczniów chętnie się z Wami podzielę.
Jeżeli chcesz otrzymać ode mnie materiały- napisz do mnie maila creativemargaret123@gmail.com
Pozdrawiam serdecznie
Małgosia Wrzosek-Niedziółka
Creative Margaret
żródła :
www.pinterest.com
www.youtube.com
Grafikę stworzyłam przy wykorzystaniu programu www.canva.com oraz Paint 3
Zdjęcia do mojej książki pobrałam ze strony www.pixabay.com
Chmurę wyrazową stworzyłam za pomocą generatora chmur: https://wordart.com/edit/nsp2kndvit2j
rewelacyjne pomysły!
Rewelacyjne pomysły, napewno z nich skorzystam 🙂
Super pomysły.😊
Cześć, masz cudowne pomysły, gdybyś mogła wysłać mi plakat z częściami do rysowania dyni oraz książeczkę byłabym wdzięczna. Świetna praca, pozdrawiam ciepło
Bardzo fajne pomysły! Czy mogłabym prosić o pomysł trzeci, czwarty i dwunasty?
Czy mogą prosić o pomysł pierwszy, trzeci i czwarty
Małgosiu 🙂
Super pomysły.Dziękuję, że się nimi dzielisz.
Super pomysły. Czy mogę prosić materiały pdf do podanych pomysłów? Dziękuję.
Podziwiam Panią i dziękuję za wszystkie pomysły. Czy mogę prosić o plakat z instrukcją – pomysł 3 oraz karty – pomysł 4?
Dziękuję bardzo,
pozdrawiam
Karena Markowska
Świetne pomysły. Czy mogę prosić o chmurę dynie?
Bardzo ciekawe pomysły.Czy mogłabym prosic o „Pumpkin cloud”?