SEA ANIMALS’ DAY 8TH JUNE
Już wkrótce obchodzić będziemy Dzień Zwierząt Morskich. Z tej okazji przygotowałam kilka propozycji zabaw na ten dzień
ZABAWA PIERWSZA
FLASHCARDS
Prezentujemy dzieciom słówka. Aby przedstawić to w ciekawy sposób możemy:
Przygotować folię niebieską- musi być przezroczysta (to będzie nasz ocean).Włożyć karty okrągłe pod folię. Nauczyciel mówi:
In the deep, deep sea what can I see?
Nauczyciel zagląda pod folię i pokazuje gest. Dzieci odgadują co jest w wodzie?
Pokazujemy falujące palce na dłoni: (na podstawie gestu- dzieci odgadują, co to jest za zwierzątko?) Odpowiedź: an octopus
Pokazujemy gest żółwia (jedna dłoń wyprostowana, druga ułożona w piąstkę na niej (jako muszla) Odpowiedź: a turtle
Pokazujemy nad głową za pomocą dłoni jak wypływa nam fontanna Odpowiedź : a whale
Pokazujemy gest: ręce złożone jak do modlitwy, otwierają się jak muszla. Odpowiedź: a clam
Pokazujemy gest rekina :ręce złączone nad głową, jak grzbiet. Odpowiedź: a shark
Pokazujemy gest: palce zgięte w jedną stronę/ wyprostowane, ręka także wyprostowana, ręka obraca się w prawo lub w lewo Odpowiedź : a seahorse
Pokazujemy na dwóch rękach szczypce kraba/tki symbol dzióbka . Odpowiedź a crab
Pokazujemy gest: palce przy sobie na obu dłoniach ,machamy góra/dół. Odpowiedź :a jellyfish
Pokazujemy na rękach fale góra/dół. Odpowiedź: a dolphin
ZABAWA DRUGA
WHAT IS IN THE WATER?
In the deep, deep sea what can you see? I can see a crab that is looking at me
Do tej zabawy potrzebujemy pojemnik lub miskę z wodą. Możemy wykorzystać figurki zwierząt morskich lub puzzle piankowe do kąpieli
- Przygotować pojemnik/miskę z wodą i piankowe zwierzątka morskie (piankowe puzzle do kąpieli). Dzieci wyławiają zwierzątka i umieszczają obok karty obrazkowej mówiąc rymowankę.
In the deep, deep sea what can you see? I can see a crab that is looking at me. Dziecko wyławia kraba z wody.
Alex PIANKOWE PUZZLE DO KĄPIELI Zwierzątka morskie – YouTube
- Przygotować pojemnik/miskę z wodą i figurki zwierząt morskich. Zadaniem dzieci jest wyłowić figurkę i nazwać
In the deep, deep sea what can you see? I can see a shark that is looking at me. Dziecko wyławia rekina z wody.
Zestaw Edukacyjny Zwierząt Morskich Figurki Delfin 10586366204 – Allegro.pl
ZABAWA TRZECIA
A JELLYFISH
Jedną z ulubionych zabaw morskich z pokazywaniem jest Jellyfish. Wykonujemy ruchy naśladując nauczyciela.
Repeat after me.
Arms up. Wrists together. The jellyfish, the jellyfish, the jellyfish, the jellyfish. (nadgarstki razem)
Arms up. Wrists together. Elbows together. The jellyfish, the jellyfish, the jellyfish, the jellyfish. (nadgarstki/łokcie razem)
Arms up. Wrists together. Elbows together. Knees together. The jellyfish, the jellyfish, the jellyfish, the jellyfish.(nadgarstki, łokcie,kolana razem)
Arms up. Wrists together. Elbows together. Knees together. Feet together. The jellyfish, the jellyfish, the jellyfish, the jellyfish. ( nadgarstki, łokcie,kolana, stopy razem)
Arms up. Wrists together. Elbows together. Knees together. Feet together. Head back. The jellyfish, the jellyfish, the jellyfish, the jellyfish. ( nadgarstki, łokcie ,kolana, stopy razem, głowa do góry)
The Jellyfish | Kids Songs | Super Simple Songs – YouTube
ZABAWA CZWARTA
SLIPPERY FISH
Wspaniała piosenka/rymowanka z pokazywaniem odkryta przez Jbrary
Slippery Fish: Storytime Song – YouTube
Slippery fish, slippery fish, sliding through the water, Slippery fish, slippery fish, Gulp, Gulp, Gulp! Oh, no! It’s been eaten by an … Octopus,
Octopus, octopus, squiggling in the water Octopus, octopus, Gulp, Gulp, Gulp! Oh, no! It’s been eaten by a … Tuna fish,
Tuna fish tuna fish, flashing in the water, Tuna fish, tuna fish, Gulp, Gulp, Gulp! Oh, no! It’s been eaten by a … Great white shark,
Great white shark, great white shark, lurking in the water, Great white shark, great white shark, Gulp, Gulp, Gulp! Oh, no! It’s been eaten by a … Humongous whale
Humongous whale, humongous whale, spouting in the water,
Humongous whale, humongous whale, Gulp! … Gulp! … Gulp! … BURP! (Cover your mouth.) Excuse me!
ZABAWA PIĄTA
LITTLE FISH IN THE WATER (POLECAM DLA MALUCHÓW )
Do tej zabawy przygotowujemy kolorowe rybki wycięte z kolorowego papieru (yellow /red/blue /orange /green) . Mówimy rymowankę z dziećmi i pokazujemy. Za każdym razem jedno dziecko wkłada rybkę w danym kolorze do naszego oceanu (miska z niebieską folią)
Bubble, Bubble, Pop! : Storytime Song – YouTube
One little red fish swimming in the water, swimming in the water, swimming in the water. (ręce złączone jak do modlitwy pokazujemy ruch pływania)
One little red fish swimming in the water, (ręce złączone jak do modlitwy pokazujemy ruch pływania)
Bubble, bubble, bubble, bubble…POP! (palcem wskazującym na obu rękach kręcimy do góry – pokazujemy bąbelki, na koniec klaskamy- bąbelek pęka)
Two little blue fish swimming in the water, swimming in the water, swimming in the water.
Two little blue fish swimming in the water,
Bubble, bubble, bubble, bubble…
Zabawa bardzo prosta i chętnie wykonywana przez dzieci nawet 3 letnie.
Bubble, Bubble, Pop! : Storytime Song – YouTube
ZABAWA Szósta
SONGS
Piosenka z pokazywaniem muszą koniecznie zagościć na naszych zajęciach .Oto najlepsze z nich:
Animals in the Ocean
Animals In The Ocean | Kids Song | Lyrics | Nursery Rhyme | Animal Song – YouTube
Finger Family Sea Version
Finger Family (Sea Animals Version) | CoComelon Nursery Rhymes & Kids Songs – YouTube
ZABAWA SIÓDMA
HIDE MR SHARK IS COMING
Nauczyciel tłumaczy dzieciom , że wyruszają w podróż podwodną i jak zobaczą rekina trzeba się schować. (Zakryć rękoma twarz lub skulić się). Moi uczniowie w szkole wchodzą pod ławki.
Nauczyciel mówi: What do you see when you dive in the deep sea? Nauczyciel pokazuje karty obrazkowe- dzieci nazywają obrazki- jak pokaże rekina dzieci się chowają. Zabawa uniwersalna, bez przygotowania.
Zabawa ÓSMA
THE ANIMALS IN THE SEA CIRCLE GAME
Do tej zabawy potrzebujemy chustę animacyjną, karty obrazkowe ze zwierzątkami morskimi. Dzieci trzymają chustę i chodzą dookoła mówiąc rymowankę/ śpiewają na melodię piosenki „The wheels on the bus”.
The waves in the sea go up and down
Up and down, up and down (chusta góra/dół)
The waves in the sea go up and down
Up and down, up and down (chusta góra/dół)
All day long
The crab in the sea goes click,click,click
Click,click,click,cick,click,click
The crab in the sea goes click,click,click
All day long ( jeden uczeń nurkuje pod chustę i wyławia kartę z krabem)
The shark in the sea goes chomp,chomp,chomp
Chomp,chomp,chomp,chomp,chopm,chomp
The shark in the sea goes chomp,chomp
All day long ( jeden uczeń nurkuje pod chustę i wyławia kartę z rekinem)
The jellyfish in the sea goes wiggle, wiggle, wiggle
wiggle, wiggle, wiggle ,wiggle, wiggle, wiggle
The jellyfish in the sea goes wiggle, wiggle, wiggle
All day long ( jeden uczeń nurkuje pod chustę i wyławia kartę z meduzą)
The starfish in the sea goes round and round
round and round, round and round
The starfish in the sea goes round and round
All day long (jeden uczeń nurkuje i przynosi rozgwiazdę)
The clam in the sea goes open and shut
open and shut ,open and shut
The clam in the sea goes open and shut
All day long (jeden uczeń nurkuje i przynosi małże )
The seahorse in the sea goes up and down
up and down, up and down
The seahorse in the sea goes up and down
All day long (jeden uczeń nurkuje i przynosi konika morskiego
ZABAWA DZIEWIĄTA
ANIMALS IN THE SEA – GROUP CIRCLE GAME
Nauczyciel tłumaczy dzieciom, że ocean potrafi się zmieniać i zwierzątka dostosują się do okoliczności.
Wersja dla maluchów nauczyciel wydaje polecenia- dzieci chodzą w kole zgodnie z ruchem wskazówek zegara i usłyszanym hasłem
High tide/Przypływ (zwierzątka poruszają się w kole szybko)
Low tide/ Odpływ (zwierzątka poruszają się wolno w kole)
Tide turns/Zakręty (zwierzątka zmieniają kierunek chodzenia po kole)
Fisherman is about /Rybak w pobliżu (dzieci chodzą na kucaka by uniknąć sieci)
Sharks (zwierzątka chodzą do tyłu)
Coral reef/Rafa koralowa (zwierzątka skaczą)
Wersja dla starszych dzieci (klasy 2-3) Nauczyciel dzieli dzieci na różne zwierzątka ( 4 grupy) : CRABS, SEAHORSES, JELLYFISH,OCTOPUSES . Jeden uczeń zostaje rybakiem. Mówi polecenia. Dzieci słuchają rybaka i wykonują dane polecenie np.
Jeżeli rybak/uczeń mówi high tide – to chodzą szybko wszystkie dzieci, natomiast jeżeli wymieni nazwę zwierzątka danego np. octopuses high tide to tylko ośmiornice się ruszają szybko, pozostałe dzieci stoją w kole jak pionki i dzieci ruszają się między nimi.
Zabawa uczy koncentracji i współpracy w grupie.
ZABAWA DZIESIĄTA
CHARLIE OVER THE OCEAN
Dzieci stoją w kole. Jedna osoba jest rybakiem Charlie i chodzi dookoła na zewnątrz koła. Dzieci mówią rymowankę- jak skończą Charlie rybak dotyka pleców osoby i ta zaczyna gonić rybaka Charliego dookoła koła. W tym czasie Charlie po dotknięciu pleców ucieka i siada na miejsce dotkniętej osoby .
Charlie over the ocean 2x Rybak chodzi dookoła
Charlie over the sea 2x Rybak chodzi dookoła
Charlie caught a big fish 2x Rybak dotyka osobę z koła
Can’t catch me Rybak ucieka dookoła koła , a wskazana osoba stara się złapać Charliego.
Charlie over the ocean – YouTube
ZABAWA JEDENASTA
I HAVE GOT WHO HAS GOT?
ZABAWA DWUNASTA
SEA ANIMALS BINGO GAME
Materiały możesz otrzymać- napisz do mnie prześlę Ci szczegóły
Have a nice Sea Animals’ Day!
Creative Margaret