FOREST ANIMALS GAMES AND ACTIVITIES

FOREST ANIMALS

 

Przed nami piękna jesień. W tym roku z moimi przedszkolakami chciałabym  omówić temat zwierzątek leśnych. Inspiracją do przygotowania materiałów z tego tematu była  jedna z piosenek, którą tu przedstawię.

 

PROPOZYCJA PIERWSZA

FLASHCARDS’ GAME

Prezentacja słownictwa za pomocą flashcards i gestów . Przygotowałam w tym celu karty obrazkowe z prawdziwym wizerunkiem mieszkańców lasu. Nauczyciel prezentuje karty obrazkowe naśladując dane zwierzątko. Dzieci powtarzają  słówka pokazując zwierzątka.

The deer- dłonie nad głową symbolizujące poroże

The brown bear- ręce uniesione do góry- pokazujemy wielkiego niedźwiedzia

The woodpecker- palec stuka w dłoń tak jak dzięcioł

The hare- pokazujemy długie uszy ze swoich dłoni nad głową

The owl- pokazujemy okulary z dłoni (duże oczy sowy)

The fox – stajemy na palcach i pokazujemy długi ogon lisa

The wolf – głowa uniesiona do góry (tak jak wyje wilk)

The wild boar – dłoń złożoną w piąstkę przykładamy do ust (ryjek dzika)

The eagle – pokazujemy skrzydła orła (ruch latania)

The ant – pokazujemy na palcach jak mrówki chodzą po naszym ręku

The squirrel – pokazujemy  na dłoniach jak wiewiórka je orzeszka

The snake – ręce złożone, falujemy- ruch węża

The frog – pokazujemy  na dłoniach jak skacze żabka

Powtarzanie z pokazywaniem będzie doskonałą formą , przede wszystkim nie nudną powtórzenia słownictwa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROPOZYCJA DRUGA

ANIMALS’ GESTURE GAME

Podczas kolejnej zabawy nauczyciel pokazuje gest na swoich dłoniach ( przedstawia zwierzątko zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami ) – zadaniem dzieci jest odgadnąć jakie to zwierzę i wskazać ja  na obrazku. Obrazki mogą być powieszone na tablicy.

Fajną propozycja jest zabawa w t.zw. odwrócone kalambury. Nauczyciel wiesza na tablicy obrazki. Wybiera jedno dziecko, które staje tyłem do tablicy, ale przodem do dzieci. Za plecami tego ucznia nauczyciel pokazuje obrazek i cała grupa naśladuje zwierzątko za pomocą gestów. Zadaniem  wybranego ucznia jest odgadnąć, co to jest za zwierzątko, nazwać i wskazać na tablicy.

 

PROPOZYCJA TRZECIA

SONGS

WALKING IN THE  FOREST SONG

Wspaniała piosenka, która angażuje wszystkie dzieci. Powtarzamy słówka: an owl, a woodpecker, a rabbit, a skunk ,a deer

Na skunksa dzieci łapią się za nos i uciekają

 

Maluchy z pewnością pokochają także i tą piosenkę

WHAT IS IT? Forest animals song

 

Moi starsi uczniowie lubią fajną piosenkę

POWOW Jack Hurtmann

 

 

PROPOZYCJA CZWARTA

ANIMAL SOUNDS

Which animal is it?

Nauczyciel wiesza karty obrazkowe na tablicy, puszcza dzieciom odgłosy zwierząt. Zadaniem dzieci jest odgadnąć co to jest za zwierzątko?

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_animal_sounds

https://freeanimalsounds.org/forest-sounds/

PROPOZYCJA PIĄTA

FOREST ANIMALS BINGO

Karty bingo przygotowałam na tle dużego drzewa, aby kojarzyły się z lasem . Proponuję dzieciom przygotować nakrętki plastikowe (zielone) , którymi  będą zasłaniać usłyszane nazwy zwierzątek na kartach gry.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROPOZYCJA SZÓSTA

Peek- THROUGH THE FOREST BOOK

Książka wspaniale pokazuje las, dzięki otwieranym okienkom dzieci poznają miejsca zamieszkania zwierzątek i uczą się ich odgłosów:

Woopecker- Peck! Peck!

Brown Bear- Growl Growl!

Wolf- Howl! Howl!

Fox- Yelp!Yelp!

Squirrel- Scream! Scream!

Owl- Hoot! Hoot!

Eagle- Screech! Screech!

Frog- Croak! Croak!

Snake- Hiss! Hiss!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROPOZYCJA SIÓDMA

Forest Animals Memory

Zadaniem dzieci jest dopasować słowo do obrazka.

 

 

 

 

 

 

PROPOZYCJA ÓSMA

FOREST ANIMALS CIRCLE GAME – melodia z piosenki  „Stary niedźwiedź…”

Orange Fox  Orange Fox

Is sleeping in his hole x2

We are very quiet

Very, very quiet

If  we wake him, if we shake him

Will be very bad

 

Dzieci chodzą w kółku- jedno dziecko jest lisem i śpi w swojej jamie. Jak dzieci skończą śpiewać piosenkę lis się budzi i łapie dzieci.

PROPOZYCJA DZIEWIĄTA

FOREST RESTAURANT

Nauczyciel przygotowuje karty obrazkowe wiewiórki, lisa, jeża, dzięcioła, sarenki.

Przygotowuje także puste talerzyki. Zadaniem dzieci jest nakarmić zwierzątka leśne.

Fox- bluberries

Hedgehog- snails

Woodpecker- worms

Squirrels- nuts

Deer – grass

Brown Bear – salmon/blueberries

Spider-  flies

Eagle- mice

 

PROPOZYCJA DZIESIĄTA

Worksheet

Dla starszych uczniów przygotowałam karty pracy – podpisz obrazek, połącz słowo z obrazkiem, wykreślankę , rozwiąż krzyżówkę


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MATERIAŁY MOZECIE POBRAĆ TUTAJ:

https://drive.google.com/drive/folders/1OrTKyjdFGDOBzO7hyeHnhStT9bGvUXob?usp=sharing

Stay tuned!

Creative Margaret