FOREST ANIMALS
Przed nami piękna jesień. W tym roku z moimi przedszkolakami chciałabym omówić temat zwierzątek leśnych. Inspiracją do przygotowania materiałów z tego tematu była jedna z piosenek, którą tu przedstawię.
PROPOZYCJA PIERWSZA
FLASHCARDS’ GAME
Prezentacja słownictwa za pomocą flashcards i gestów . Przygotowałam w tym celu karty obrazkowe z prawdziwym wizerunkiem mieszkańców lasu. Nauczyciel prezentuje karty obrazkowe naśladując dane zwierzątko. Dzieci powtarzają słówka pokazując zwierzątka.
The deer- dłonie nad głową symbolizujące poroże
The brown bear- ręce uniesione do góry- pokazujemy wielkiego niedźwiedzia
The woodpecker- palec stuka w dłoń tak jak dzięcioł
The hare- pokazujemy długie uszy ze swoich dłoni nad głową
The owl- pokazujemy okulary z dłoni (duże oczy sowy)
The fox – stajemy na palcach i pokazujemy długi ogon lisa
The wolf – głowa uniesiona do góry (tak jak wyje wilk)
The wild boar – dłoń złożoną w piąstkę przykładamy do ust (ryjek dzika)
The eagle – pokazujemy skrzydła orła (ruch latania)
The ant – pokazujemy na palcach jak mrówki chodzą po naszym ręku
The squirrel – pokazujemy na dłoniach jak wiewiórka je orzeszka
The snake – ręce złożone, falujemy- ruch węża
The frog – pokazujemy na dłoniach jak skacze żabka
Powtarzanie z pokazywaniem będzie doskonałą formą , przede wszystkim nie nudną powtórzenia słownictwa.
PROPOZYCJA DRUGA
ANIMALS’ GESTURE GAME
Podczas kolejnej zabawy nauczyciel pokazuje gest na swoich dłoniach ( przedstawia zwierzątko zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami ) – zadaniem dzieci jest odgadnąć jakie to zwierzę i wskazać ja na obrazku. Obrazki mogą być powieszone na tablicy.
Fajną propozycja jest zabawa w t.zw. odwrócone kalambury. Nauczyciel wiesza na tablicy obrazki. Wybiera jedno dziecko, które staje tyłem do tablicy, ale przodem do dzieci. Za plecami tego ucznia nauczyciel pokazuje obrazek i cała grupa naśladuje zwierzątko za pomocą gestów. Zadaniem wybranego ucznia jest odgadnąć, co to jest za zwierzątko, nazwać i wskazać na tablicy.
PROPOZYCJA TRZECIA
SONGS
WALKING IN THE FOREST SONG
Wspaniała piosenka, która angażuje wszystkie dzieci. Powtarzamy słówka: an owl, a woodpecker, a rabbit, a skunk ,a deer
Na skunksa dzieci łapią się za nos i uciekają
Maluchy z pewnością pokochają także i tą piosenkę
WHAT IS IT? Forest animals song
Moi starsi uczniowie lubią fajną piosenkę
POWOW Jack Hurtmann
PROPOZYCJA CZWARTA
ANIMAL SOUNDS
Which animal is it?
Nauczyciel wiesza karty obrazkowe na tablicy, puszcza dzieciom odgłosy zwierząt. Zadaniem dzieci jest odgadnąć co to jest za zwierzątko?
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_animal_sounds
https://freeanimalsounds.org/forest-sounds/
PROPOZYCJA PIĄTA
FOREST ANIMALS BINGO
Karty bingo przygotowałam na tle dużego drzewa, aby kojarzyły się z lasem . Proponuję dzieciom przygotować nakrętki plastikowe (zielone) , którymi będą zasłaniać usłyszane nazwy zwierzątek na kartach gry.
PROPOZYCJA SZÓSTA
Peek- THROUGH THE FOREST BOOK
Książka wspaniale pokazuje las, dzięki otwieranym okienkom dzieci poznają miejsca zamieszkania zwierzątek i uczą się ich odgłosów:
Woopecker- Peck! Peck!
Brown Bear- Growl Growl!
Wolf- Howl! Howl!
Fox- Yelp!Yelp!
Squirrel- Scream! Scream!
Owl- Hoot! Hoot!
Eagle- Screech! Screech!
Frog- Croak! Croak!
Snake- Hiss! Hiss!
PROPOZYCJA SIÓDMA
Forest Animals Memory
Zadaniem dzieci jest dopasować słowo do obrazka.
PROPOZYCJA ÓSMA
FOREST ANIMALS CIRCLE GAME – melodia z piosenki „Stary niedźwiedź…”
Orange Fox Orange Fox
Is sleeping in his hole x2
We are very quiet
Very, very quiet
If we wake him, if we shake him
Will be very bad
Dzieci chodzą w kółku- jedno dziecko jest lisem i śpi w swojej jamie. Jak dzieci skończą śpiewać piosenkę lis się budzi i łapie dzieci.
PROPOZYCJA DZIEWIĄTA
FOREST RESTAURANT
Nauczyciel przygotowuje karty obrazkowe wiewiórki, lisa, jeża, dzięcioła, sarenki.
Przygotowuje także puste talerzyki. Zadaniem dzieci jest nakarmić zwierzątka leśne.
Fox- bluberries
Hedgehog- snails
Woodpecker- worms
Squirrels- nuts
Deer – grass
Brown Bear – salmon/blueberries
Spider- flies
Eagle- mice
PROPOZYCJA DZIESIĄTA
Worksheet
Dla starszych uczniów przygotowałam karty pracy – podpisz obrazek, połącz słowo z obrazkiem, wykreślankę , rozwiąż krzyżówkę
MATERIAŁY MOZECIE POBRAĆ TUTAJ:
https://drive.google.com/drive/folders/1OrTKyjdFGDOBzO7hyeHnhStT9bGvUXob?usp=sharing
Stay tuned!
Creative Margaret